Geen Draadloos internet maar wel verbinding met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb twee computers ( XP ) draaiend via een modemrouter ( speedtouch 510 ).

Ik heb een poort doorgelust naar een draadloze broadband router van Sitecom ( WL -160 ) en daar alle pc op aangesloten. Werkt perfect.

Nu wil ik mijn nieuwe Laptop met Vista Home draadloos laten werken en dat krijg ik niet voor elkaar.

Er is verbinding tussen de Laptop en de router maar bij de verbinding staat de term " lokaal ".
Kortom geen internet op de laptop.
Ik weet zeker dat het te maken heeft met de term "lokaal" maar ik weet niet hoe ik deze weg kan krijgen zodat het wel werkt. Want zodra ik met kabels werk veranderd de term in " Lokaal en Internet".
Ik heb reeds de nieuwste firmware erin zitten dus dat is ook goed.

wie kan mij helpen ???

Vista

Hoi,

Binnen Vista als je op die verbindingen klikt krijg je ergens 3 symbolen, iets in de trend van PC - Router - internet, als je op de 'lijn' tussen router en internet klikt maakt hij dan niet opnieuw verbinding met het internet (ook te zien aan een wereldbolletje in het icoon bij de taakbalk van verbindingen?

Weet niet of het iets begrijpelijk is uitgelegd maar zit nu op xp dus kan het niet controleren.

Groeten,
Danny

Hoi,

Binnen Vista als je op die verbindingen klikt krijg je ergens 3 symbolen, iets in de trend van PC - Router - internet, als je op de 'lijn' tussen router en internet klikt maakt hij dan niet opnieuw verbinding met het internet (ook te zien aan een wereldbolletje in het icoon bij de taakbalk van verbindingen?

Weet niet of het iets begrijpelijk is uitgelegd maar zit nu op xp dus kan het niet controleren.

Groeten,
Danny

Op de site van microsoft staat er een pdfbestand over wat windows vista allemaal kan, dingen die eigenlijk cliches ontkrachten onder iets als "mensen kunnen wel vliegen" ofzo. Daar stond geloof ik een afbeelding van hoe je heel gemakkelijk een thuisnetwerk kon maken in vista, die afbeelding was dezelfde als hierboven beschreven, hoop dat het je een beetje op weghelpt!

Helaas, ik heb dezelfde router. Een zoektocht op het internet leerde mij dat deze router NIET Vista compatibel is. Op de Sitecom site staat firmware die dit zou moeten verhelpen. Maar tot op heden is mij dit niet gelukt...

Met andere woorden, terug met die rommel...

Update

Hoi,

Dat is inderdaad vervelend als de router niet compatibel is.
Wat je wel kan proberen is om als je een firmware-update doet dit altijd te doen via een ethernetkabel en niet draadloos (al is dit mischien logisch in dit geval als je niet draadloos kunt internetten :o )
Ook niet vergeten om eens te kijken of je voor je draadloze ontvanger geen nieuwer stuurprogramma kan vinden. Ik had tot gisteren maar een zeer beperkte internetverbinding en nu heb ik een nieuwere driver en heb perfecte ontvangst (zelfs beter dan XP terwijl ik toch XP boven Vista prefereerde :))

Dit even ter info.
Groetjes,
Danny

Hoi,

Dat is inderdaad vervelend als de router niet compatibel is.
Wat je wel kan proberen is om als je een firmware-update doet dit altijd te doen via een ethernetkabel en niet draadloos (al is dit mischien logisch in dit geval als je niet draadloos kunt internetten :o )
Ook niet vergeten om eens te kijken of je voor je draadloze ontvanger geen nieuwer stuurprogramma kan vinden. Ik had tot gisteren maar een zeer beperkte internetverbinding en nu heb ik een nieuwere driver en heb perfecte ontvangst (zelfs beter dan XP terwijl ik toch XP boven Vista prefereerde :))

Dit even ter info.
Groetjes,
Danny

Ok, ik ga mij diep schamen...na nog eenmaal de firmware te hebben ge-update (tja, je probeert toch van alles) werkt de router dan toch.

Het blijft een vreemde manier van updaten om 2 losse bestanden die bijna hetzelfde heten een voor een te moeten uploaden waarbij je na elk bestand de melding: "succusvol" krijgt. Maar goed, het werkt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan