geen draadloos internet meer na een nieuw router

• Onderwerp starter Onderwerp starter roal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Ik heb een nieuwe router aangeschaft met de aanbieding van Ziggo. Dit is de Sitecom 300N wireless x3. Ik had direct weer verbinding met het internet op mijn hoofdpc. Maar op de pc`s van de kinderen opeens geen internet meer. Ik heb op mijn andere pc`s een Netgear WG111v3 en een WG111v1 adapter. Nu zien deze pc`s wel de router dus ik heb een groen icoontje van verbinding en een goed signaal, maar ik heb geen internet. Moet ik in de routersettings iets veranderen of aanpassen dat ik op de andere pc`s ook weer internet heb?

Wellicht de beveiligingsinstellingen aanpassen op de andere pc's.

Zoals?? Voor deze router waren ze aangesloten op een Netgear router en deden ze het gewoon. Ik dacht eerder dat ik iets in de routerinstellingen moest aanpassen zodat die ze doorstuurt.:confused:

Dan zul je de beveiligingsinstellingen precies over moeten nemen op je nieuwe router, zoals je ze had op de oude.
Of de instellingen op de pc's overnemen van je nieuwe router.:o

Om zekerheid te krijgen, zet EERSt de beveiliging in je router compleet uit.
Kijk of het werkt.
Zo niet, dan zit het probleem ergens anders en NIEt in je beveiliging.

Ik hoefde alleen de computer opnieuw op te starten:o denk ik want nu heb ik internet.:thumb:

Ik heb nu het idee dat je geen beveiliging op je draadloze internet hebt.
Dit is niet zo veilig omdat elke buitenstaander nu in je thuisnetwerk kan komen denk er eens aan een wachtwoord in je router in te stellen

ik moest kiezen voor wpa met pre-shared key, en de code invoeren bij het instaleren van de usb adapter, dat is toch de beveiliging?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan