geen draadloos internet na installeren sp 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmyjames

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo,

na dit weekend sp 3 te hebben geinstalleerd heb ik geen draadloos internet meer. Ik heb wel verbinding met de modem, alleen geen internet, echter wel met lan.
Als ik de beveiliging van mijn modem(dv 2020) afhaal, heb ik wel draadloos internet.

Tele 2 klantenservice stelde voor om de windows firewall uit te schakelen omdat er al een firewall op de router zit, maar dat veranderde niets.
Ik vermoed dat de installatie van sp 3 de oorzaak is, want daarvoor had ik geen problemen met draadloos internet.

Hoe en waar moet ik instellingen veranderen om beveiligd draadloos te kunnen internetten? Ik kan waarschijnlijk altijd nog via systeemherstel de installatie van sp 3 ongedaan maken, maar is dat echt nodig?

vr gr

Jimmyjames

Hoi,

alvast bedankt voor je snelle reactie.

Ja, die fix was ik al tegengekomen, maar die hielp niet.

Mijn probleem is niet dat de modem/netwerkverbinding niet herkend wordt, maar dat de modem alleen in onbeveiligde toestand, draadloos internet geeft. En dat gebeurde na installeren van sp 3.

What to do?

ik heb inmiddels de driver ge herinstalleerd, maar ook nu wel draadloos contact met de modem, maar geen internet in beveiligde toestand. Wel als ik de beveiliging eraf haal.

Heb je nog suggesties?

Alvast bedankt,

Jimmyjames

Laatst bewerkt:
De laatste tip heeft me op weg geholpen. Het was even zoeken, puzzelen en lezen.

Ik had de netwerkverificatie op 'open' staan, met gegevensversleuteling 'wep'.

Blijkbaar accepteert xp met sp3 deze configuratie niet (toch onveilig).

Ik heb de configuratie veranderd naar wpa-psk en tkip in de eigenschappen van wlan en de router en...... ik had weer draadloos internet.

Hartelijk dank voor de hulp.

vr gr

Jimmyjames

:thumb: Top, en goed dat ik weet dat dit helpt, want ik heb net een klant met exact hetzelfde probleem :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan