Geen draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Ik wil graag op een tweede PC gebruik maken van draadloos internet. Op een andere PC heb ik internet via een kabel en dat werkt prima. Ik heb een WRT54G router. Op de PC waarop ik draadloos wil internetten zie ik wel het netwerk, en als ik aangeef dat ik verbinding wil maken, dan gaat hij ook zoeken en na een tijdje verdwijnt dat scherm. Hij geeft helemaal geen foutmelding, maar ik heb daarna nog steeds geen internet.

Wat moet ik doen?

Laatst bewerkt:
Controleer eerst een aantal dingen op je router:
Ga met een computer die verbinding heeft met internet via de WRT54G naar hhtp://192.168.1.1 Als er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd word, laat je gebruikersnaam leeg en vul je voor wachtwoord: 'admin' zonder aanhalingstekens (tenzij je dit wachtwoord zelf hebt aangepast natuurlijk). klik op Wireless. Kijk vervolgens of je eerder een wachtwoord hebt ingesteld, zo ja, is het het makkelijkst om dat tijdelijk te verwijderen door Security mode op disabled te zetten. Klik op Save settings en vervolgens op continue. Daarna kan je nog controleren of je Wireless mac filter aanstaat, klik op Wireless Mac filter. Indien deze aanstaat, is het ook deze keer het makkelijkst om die even uit te zetten. Klik weer op Save settings en Continue. Probeer nu nogmaals draadloze verbinding te maken met de computer die je draadloos wilt gaan gebruiken.
Lukt dit niet en weet je zeker dat je het goede netwerk hebt, is de driver van je netwerkaart in je computer mogelijk niet goed geïnstalleerd, verwijder deze en start opnieuw op. Windows zal dan je draadloze netwerkkaart weer opnieuw installeren. Probeer het dan nog eens. Houd er wel rekening mee dat je misschien een cd met drivers nodig hebt voor het installeren.

Succes!!:thumb:

Hallo,

Ik had de wireless security al op disabled gezet. Ook de wireless MAC filter had ik al op disabled gezet. Ook de driver voor de netwerkkaart heb ik vandaag een paar uur geleden geinstalleerd. Gewoon cd er in met de driver voor de modem en windows de installatie uit laten voeren. Ik zie ook dat het apparaat goed werkt.

Ik krijg echter geen verbinding.

Laatst bewerkt:
Verwijder de netwerkkaart uit de lijst met hardware in het configuratiescherm.
Start de pc opnieuw op en de kaart wordt weer ontdekt en de driver geïnstalleerd.
Ook de netwerkinstellingen op je pc zijn nu weer op 'standaard' gezet.
Dikke kans dat je verbinding nu wel goed gaat.

Niet dik genoeg. Ik heb de driver verwijderd, opnieuw opgestart. Driver werd geinstalleerd en vervolgens geprobeerd verbinding te maken. Hij ziet het netwerk wel, maar kon geen verbinding maken. Vervolgens nogmaals opnieuw opgestart, maar ook daarna kon er nog steeds geen verbinding worden gemaakt. Zie ook de bijlage met het plaatje...

Bijlagen

• Internet.JPG
    Internet.JPG
    73,6 KB · Weergaven: 46
Hoi,

Dan zit er nog steeds een beveiliging op de router.
RESETTEN dat ding !!!!!!

Krijg ik dan geen problemen met mijn eigen pc? Vind hij die dan nog wel?

Ok,

Geen probleem want je hebt écht beveiliging op je router zitten, waardoor je er draadloos niet meer inkomt.
Bedraad is makkelijker op te lossen, áls het al een probleem zou zijn.
Je mag me ook ff bellen als je er niet meer uitkomt (zie site)

Eventueel kan ik de pc ook naar beneden brengen en er een kabel tussen doen (tijdelijk) maakt dat het makkelijker om op te lossen?

Hallo,

Ik zie dat je Norton hebt.
Kan het niet zo zijn dat deze de verbinding schept. Zal niet de eerste keer zijn dat Norton de boel verpest!:(

En anders zou ik ook de router ressetten en alles ff opnieuw instellen. Heb je de gegevens van de ontvanger ook goed overgenomen? (dezelfde siddnaam,sleutel,channel, enz)
Gr,
Chico79.

Nee, maar ik heb wel is heel kort verbinding gehad met de router van iemand anders. Deze was alleen beveiligd en daardoor werd de verbinding dan verbroken. Maar er was wel een klein beetje dataoverdracht...

Je zal wel geen ip krijgen van de router.
Wat je kunt proberen is je pc een vast ip te geven.

Voorbeeld:
Je router is 192.168.1.1(de laatste 2 getalllen kunnen anders zijn)
Dan vul je bij tcip in: 192.168.1.10
subnet mask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns 192.168.1.1

is dhcp op je pc soms uitgeschakeld?

en een tweede: wat is het merk van je kabelmodem? er zijn er namelijk twee

DHCP, wat is dat en waar zit het?

Modem is een linksys wireless G 2.4GHz 802.11g

Aangezien we niet weten waar dhcp precies zit, hebben we de pc maar even naar beneden gebracht en er een kort kabeltje in gedaan. Het was natuurlijk een eitje om daarmee internet te krijgen, maar het lukt nog steeds niet om het draadloos aan de praat te krijgen. We hebben de router gereset. Maar de meldingen en het resultaat blijven hetzelfde... Wat moeten we doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan