Geen draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Ik heb een probleem met het ontvangen van draadloos internet op mijn laptop. Ik heb internet van KPN via een Experia Box (het goedkope 8 Mb/s pakket). Van de Experia Box maken twee computers en twee telefoons gebruik, allemaal draadloos. Wanneer ik alleen met mijn laptop gebruik maak van het netwerk is er vrijwel nooit wat aan de hand. Wanneer mijn huisgenoot er ook gebruik van maakt wordt mijn laptop om de haverklap van het netwerk gegooid. Als ik dan de verbinding verbreek en gelijk weer herstel heb ik weer een tijdje internet tot het zelfde zich weer herhaald. Alleen mijn laptop heeft dit probleem en verder geen van de andere apparaten. Ligt dit aan mijn laptop, de goedkope internet verbinding of de Experia Box?

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste Poon,

Er vanuit gaande dat de Experia box geen unieke kuren vertoond (er wordt namelijk hier en daar behoorlijk negatief over gecommuniceerd op diverse fora) zou je eens kunnen kijken of er geen ip-conflict ontstaat. Dit is namelijk een vaker voorkomend probleem.

Elke computer moet in het netwerk een uniek ip-adres krijgen. Vaak staan computer ingesteld op het automatisch verkrijgen van zo'n adres door de server (ook wel HDCP genoemd).

Geeft beide laptops een eigen, vastgesteld, ip adres en test vervolgens of het probleem blijft bestaand.

Hier vindt u een korte uitleg hoe u in Windows dit kunt doen: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Change-TCP-IP-settings

Succes!

Met vriendelijke groet,

Sander
PCHulpNederland

Wanneer ik het ip adres verander naar 192.168.2.9 (het oude adres was 192.168.2.4) heb ik geen internet meer. Ook heb ik gekeken wat het adres van de andere pc was en dat was niet gelijk aan die van mij (namelijk 192.168.2.1).

Wanneer 1 van de computers aan het downloaden is (torrents) wordt mijn laptop het snelste van het netwerk af gegooid...

wat bedoel je precies met 'van het netwerk afgegooit' ?

de computer geeft aan dat er wel verbinding is maar geen internet toegang. Het netwerk icoontje rechts onderin de taakbalk heeft dan het gele waarschuwingsteken met uitroepteken weer. Wanneer ik dan op probleem oplossen druk wordt de verbinding weer hersteld waarna er weergegeven wordt dat de verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem stuk is. Wanneer dit gebeurt blijft de andere computer gewoon op het internet, alleen mijn pc heeft hier last van...

Ik zit met het zelfde probleem.Router al gereset en opnieuw ingesteld,en om een of andere reden valt toch steeds de verbinding weg en vindt ik soms niet direct het netwerk terug.dit duurt soms een paar minuten.
Hier wat info :
Router is D link dir 635

MAC Address IP Address Mode Rate Signal (%)
002..B19D... 192.168.0.198 11ng 104 100
006..3365.... 192.168.0.197 11g 48 100

Dus de 2 (draadloze) pc's hebben elk een ander ip adres.(wel niet vastgesteld,maar auto opgegeven door pc zelf)
Ik weet wel dat het probleem begonnen is vanaf dat ik de 2e pc heb gekoppeld.
Iemand een idee wat ik vergeten ben??
Alvast bedankt
Ed

Ik heb het idee dat internet providers niet willen dat er per huishouden meer dan een x aantal apparaten per router verbonden worden. Mijn ouders hebben er ook last van nu ze een tablet hebben gekocht. Het lijkt wel of de router dan zoiets heeft van 'laters! dit wordt me te veel...'

Zou het zijn dat wanneer je op meer apparaten gebruik wil maken van internet je gewoon een verbinding moet hebben met een grotere capaciteit?

Wat het probleem is weet ik niet.Vroeger was de situatie 1 laptop draadloos,en 1 pc bekabeld (nooit last gehad).Sinds een week zijn het 2 draadloze laptops geworden en vanaf toen is het begonnen.De pc staat er nog,maar hier raak ik niet meer mee op internet om een of andere reden.Doe de moeite ook niet meer want volgende week gaat hij er zowiezo tussen uit.

Ed

helpt het misschien waneer je het wlan kanaal van de router veranderd?

Dat zal ik eens proberen.Het gekke is,dat als je er afgegooid word,je het netwerk nog wel ziet staan bij de verbindingen ,maar het lukt dan voor +-1 min niet voor terug verbinding te maken.
en uiteindelijk maakt de laptop zelf weer verbinding en kan je verder,soms gaat het manueel ook wel ,maar nooit van de eerste keer.
Zal nog wat verder moeten zoeken.

Ed

Ik heb nu een kabel gelegd naar mijn experia box dus geen problemen meer voor mij. Bedankt voor alle reacties en wupie succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan