geen draadloos internetverbinding na installatie windows 7 op fujitsu Siemens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spocky

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Berichten
923
ik heb hier een oude laptop ( 6 jaar oud) van het merk Fijutsu Siemens Amilo Xi1554 die vroeger op windows vista draaide, maar geen beeld meer had na opstarten van laptop...
had het een en ander onderzocht en kwam tot besluit dat er niets van hardware stuk was en het een software probleem was, had een via een externe monitor kunnen zien wat er aan de hand was en heb nadien een format uitgevoerd en een full upgrade uitgevoerd naar windows 7
normaal is deze laptop niet geschikt om windows 7 te draaien, daar de netwerkkaart niet geschikt is voor windows 7 want deze laptop is al zeker 6 jaar oud!
is er iemand die weet hoe je toch die netwerkkaart voor draadloos internet aan de praat te krijgen?
groetjes
Spocky :confused::eek::thumb:
 
Als je op de site van de leverancier geen drivers kunt vinden dan zal dat wel lastig gaan worden.

Dat wil niet zeggen dat je op deze laptop helemaal geen draadloos internet meer kunt gebruiken. Want dit zou wel kunnen met bv een kleine usb wifi dongle stick. Op Marktplaats te vinden voor 7 à 8 euro.
 
Je laptop maakt gebruik van de "Intel PRO/Wireless 3945 ABG"
Na even zoeken kwam ik de volgende vraag tegen bij Intel Support

What if I have the Intel® PROSet/Wireless WiFi Connection Utility installed on my PC that I am upgrading to Windows* 7?
You need to download and install the Intel PROSet/Wireless WiFi Connection Utility for Windows 7 after you upgrade the operating system.

Dit geeft aan dat deze netwerkkaart prima onder Windows 7 werkt.

En na wat verder zoeken kwam ik hier
Ik hoop dat dat de correcte download is, want de Intel site is nogal onoverzichtelijk.

Je hebt de bovenste van de twee nodig, dit is de driver voor je netwerkkaart.
Als dit niet werkt, download dan de onderste en probeer via de software verbinding te maken.


Laat even horen of het gelukt is =)
 
Laatst bewerkt:
bedankt iederen voor de hulp en zoals grumbkow adviseerde is het de 2de de Wireless_14.3.1_s32.exe die het was, alles is nu inorde met deze laptop :thumb:
thanks ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan