Geen Draadloos Netwerk In Lijst, Sitecom Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

onika

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo,

Ik heb thuis zelf Windows XP opnieuw op mijn laptop geïnstalleerd. Alle drivers die er op de cd bij zitten heb ik er op geïnstalleerd, en nu doet hij het prima, draadloos internet doet het ook goed.
Toen heb ik windows op de laptop van mijn zus geïnstalleerd. precies hetzelfde gedaan. Bij ons thuis kan ze goed op internet met een linksys router, waar geen netwerksleutel op geïnstalleerd zit.

Maar nu het probleem, nu is mijn zus in haar eigen huis, en probeer ik dat internet van haar op haar laptop te zetten. Alleen kan ik die dus niet vinden. er staat helemaal niks in de lijst van beschikbare draadloze netwerken. ik kan wel een verbinding inschakelen, maar dat is de draadloze internet van de buurman (signaalsterkte is dus zeer laag). hij staat dus niet in de lijst, maar als ik verbinding inschakelen doe, dan kom ik dus wel op zijn internet. die van de buurman is ook een sitecom router, en die van mijn zus dus ook. volgens mij staat er geen netwerksleutel op haar router, dus ze zou die van haar ook moeten kunnen vinden. maar er staat helemaal geen beschikbare netwerken in die lijst.

enig idee?

Dit lijkt erop dat de naam van de router (SSID) niet wordt weergegeven en uitgezet is in de instellingen van de router zelf.
Zet dit aan en het zal waarschijnlijk wel gevonden worden.
Of anders een harde reset van de router en alles weer opnieuw instellen met een bedrade verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan