geen draadloos netwerk na format c

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
ik heb een format c uitgevoerd en sindsdien kan ik enkel nog op internet via een kabeltje verbonden met de modem.ik heb een netwerk met wpa sleutel en alles werkt want via mijn laptop kan ik het netwerk vinden.als ik met mijn PC naar netwerken zoek zegd deze er zijn geen netwerken binnen bereik gevonden.mijn PC staat vlak naast de modem dus afstandsprobleem is het niet.ik heb via apparaatbeheer de drivers van de netwerkkaart en wirless bijgewerkt naar recentste versies.als ik in mijn brewser intyp 192.168.1.1 kom ik in mijn moden(router)terecht en daar staat alles netjes ingevuld bij wirrless.alles werkt vongens mij.wat is er nu nog mis?voor de format c werkte alles wel naar behoren.

Probeer eens op automatisch verbinding zoeken te zetten. Kan dat.

Weet je wat de naam is van je modem/router, en welk nummer?
Staat vaak wel op het apparaat zelf.

het is een B Box-2 van Belgacom(ik ben uit Belgie)
gegevens op de bbox2 zijn de volgende:P/N 253250620
SSID:BBOX2-834c Stocknr:16020039
Ik denk echter dat het probleem bij mijn PC zit want met mijn laptop kan ik nog perfect connecten met de BBOX2
Voor de format C lukte dat ook met mijn gewone PC

Hoi !

Alle netwerk-drivers wel geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.

ik denk het wel dit vond ik bij aparaatbeheer:
1394 netwerkkaart
PRISM802.11g wireless adapter(3890)
VIA Rhine III Fast Ethernetadapter
voor alle 3 de laatste drivers gehaald via stuurprogramma's aanpassen

nog even dit: met onze laptops kunnen we op internet via de B-BOX2. dus instellingen van netwerk zal goed zijn denk ik. Mijn home PC vind wel andere draadloze netwerken dus netwerkkaart etc zal ook wel werken. Waarom vind mijn home PC dan het draadloos netwerk van de B_BOX2Niet en andere wel? raar maar waar. nog iemand een suggestie?

stap 2 doorlopen.alles gedaan zoals vermeld in stap 2 maar dat was allemaal reeds in orde.ik ben zelf ook radeloos hoor.

op de site van belgacom support staat inderdaad alles uitgelegd hoe je een draadloos netwerk beveiligd met wpa sleutel etc. maar dan moet je pc wel eerst je draadloos netwerk vinden he.pc vind mijn draadloos netwerk niet wel andere beveiligde draadloze netwerken dus is de werking van de wireless ok denk ik. zet ik mijn laptop naast mijn pc kan ik perfect werken via dit draadloze netwerk dus het netwerk is ook ok.waarom vind enkel mijn pc dit nerwerk niet?ik zit ook op hetzelfde kanaal als mijn b-box2 en heb ook al met andere kanaalinstellingen geprobeerd.wat een soep zeg en dat allemaal omdat ik mijn pc heb geformateerd.voor deze format had ik nergens problemen mee.

ik heb rechstreeks naar de helpdesk van belgacom gebeld(zelf3keer bij telkens andere persoon)ze testen dan de lijn en zeggen dat voor hen alles in orde is en dat het probleem bij mijn pc ligt.zover was ik dus zelf ook al gekomen maar ook deze weten niet wat het zou kunnen zijn.

ongelooflijk het is gelukt.seniorke gaf hier de juiste tip.gewoon een reset van de b-box2 uitvoeren.volgens de 3 personen van belgacom zou dit zeker niet nodig geweest zijn aangezien de laptop wel werkte op de modem.voor de zoveelste keer laat belgacom mij in de steek met hun uitleg.de enige reden dat ik niet overga naar telenet is omdat belgacom ongelimiteerd downloadvolume geeft voor een redelijke prijs.bij telenet is dit nog vrij duur vind ik.zodra ook zij op hun goedkopere formules dit toepassen overweeg ik over te stappen na al die jaren belgacom gehad te hebben.

dekleinewitte, als je naar de helpdesk belt , die testen gewoon de verbinding, en meer doen die niet. Bij telenet is dat ook zo.
Ik lees daar iets van redelijke prijs. Hoeveel heb je moeten betalen voor de B-BOX ? Bij belgacom moet je die kopen, bij telenet geef je een waarborg. Is de telenet modem kapot , komen ze oude weghalen en een nieuwe plaatsen. Bij Belgacom moet je terug een nieuwe kopen als ze defect is.
Nu iets over dat ongelimiteerd downloaden, want ook daar maken ze mensen foefjes wijs. Als ze ondervinden dat je misbruik maakt van je downloadgedrag , zowel belgacom als telenet, schroeven ze je downloadsnelheid gewoon naar omlaag.

ongelooflijk het is gelukt.seniorke gaf hier de juiste tip.gewoon een reset van de b-box2 uitvoeren

Is graag gedaan hoor, maar de andere mensen hebben ook hun best gedaan om je proberen te helpen, maar dit zijn Nederlandse inwoners en zullen waarschijnlijk gebruik maken van andere internet apparatuur dan wij.

Laatst bewerkt:
Seniorke, eerst en vooral bedank ik natuurlijk al degene die aan dit toppic meewerkte maar ik denk dat ze dat al wel begrepen hadden hoop ik. ik betaalde voor de B-Box van belgacom niets die kreeg ik gewoon mee van de winkelbediende uit de belgacomshop.wat de downloadlimiet betreft zit ik ruim over de 100GB per maand en mijn snelheid blijft voorlopig althans constand.maar inderdaad zou ik naar telenet over stappen als ik besluit ook digitale TV aan te schaffen.bij belgacom moet ik dan draadloos en daar wringt het schoentje.al geprobeerd maar dan krijg ik schokkende beelden en als ik gelijktijdig op internet surf word de PC veel trager dus belgacom geen optie voor mij.hierbij hou ik deze toppic voor gesloten met nogmaals mijn dank uit te drukken aan iedereen de hielp.

Oha, dat is mooi werk. We hebben het graag gedaan als Nederlander, even in de Belgische keuken kijken en meedenken. Fijn dat het is opgelost. En bedankt voor de terugkoppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan