Geen draadloos netwerk via router, wel via kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesAukesss

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Hallo,
Ik heb een probleem. Ik krijg geen of een hele slechte verbinding met internet waar een draadloze router (E tech WGRT04) tussen zit. Als ik een kabel rechtstreeks aansluit op de modem: geen centje pijn, perfecte verbinding. Sluit ik de kabel rechtstreeks aan op de draadloze router: geen centje pijn, perfecte verbinding. Maar als ik het draadloos wil doen komen er problemen. De verbinding tussen de router en de pc zeer goed (wordt aangegeven) alleen wordt er verschrikkelijk langzaam data verstuurd of helemaal niet terwijl als ik andere draadloze onbeveiligde netwerken op zoek dan heb ik meteen een perfecte verbinding en dus ook de hoeveelheid data terwijl de signalen even sterk zijn.
Wat is het probleem?

Al gekeken of er geen nieuwe firmware beschikbaar is voor je router

Probeer eens een ander kanaal in te stellen in je router.

Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd en ik heb alle kanalen geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

Neem eens contact op met etech support misschien hebben ze nog een andere firmware of advies om je probleem te verhelpen.
Ook al nieuwe drivers voor je netwerk adapter geprobeerd?
Router en modem al een keer geheel opnieuw opgestart?
Draadloos netwerk al een keer opnieuw ingesteld?

Ja ik heb alles gebprobeerd en contact gehad met E-tech en met de leverancier van de pc. Opvallend was dat de leverancier meer verstand leek te hebben dan de helpdesk van E-tech maar dat geheel terzijde. De conclusie is dat de router een niet sterk genoeg signaal verzend en dat ik dus een nieuwe router met een grote bereik/sterker signaal moet aanschaffen

?? hoever staan pc en router van elkaar af en hoeveel lagen beton zitten ertussen?

Nee zelfs inloggen draadloos gaat niet. Afstand ongeveer 5 meter, door twee muren

Dan is er iets anders AN DE HAND. HIER GAAT EEN ANDERE ROUTER NIET HELPEN.

*oeps, caps-lock*

Laatst bewerkt:
Heb je je netwerk een unieke SSID gegeven zodat er niet nog een netwerk is met dezelfde naam?

Is je beveiliging ingeschakeld? Zo ja wat als je al je beveiliging, tijdelijk uiteraard, uitzet.

Ik neem aan dat je netwerk wel zichtbaar is?

Wat zie je bij Start>instellingen>netwerkverbindingen. Rechtsklik je draadloze verbinding>status>tabblad "ondersteuning"? Staat daar een ipadres? Wat als je op herstellen klikt?

De afstand tussen pc en router is hier niet t probleem, een beetje verbinding moet toch makkelijk een meter of 20 / 25 kunnen overbruggen.

Laatst bewerkt:
@KeesAukesss

Staat je router misschien in je meterkast? Zo ja, verdiep je dan eens in het begrip "Kooi van Faraday"

Als dat zo is, hang je router dan eens ergens ander op, in elk geval buiten je meterkast.

Heb je je netwerk een unieke SSID gegeven zodat er niet nog een netwerk is met dezelfde naam?

Is je beveiliging ingeschakeld? Zo ja wat als je al je beveiliging, tijdelijk uiteraard, uitzet.

Ik neem aan dat je netwerk wel zichtbaar is?

Wat zie je bij Start>instellingen>netwerkverbindingen. Rechtsklik je draadloze verbinding>status>tabblad "ondersteuning"? Staat daar een ipadres? Wat als je op herstellen klikt?

De afstand tussen pc en router is hier niet t probleem, een beetje verbinding moet toch makkelijk een meter of 20 / 25 kunnen overbruggen.

Ik heb alles geprobeerd en alles klopt of blijft hetzelfde. De meterkast staat precies in de baan van de router en de pc. dat zou het moeten zijn dan?

nee de router staat naast de cable modem van Casema nu Ziggo. Ik kan zelfs geen instellingen wijzigen van die router Sitecom 300 Router XR om te kunnen beveiligen.
En die usb van 300 N Router voor mijn laptop krijgt wel een verbinding met netwerk maar niet kunnen internetten.

Nee de router staat niet naast modem van Ziggo....

Beste pluimpie.

Wanneer je een vraag hebt voor de mensen van Helpmij is het niet netjes om in andermans vraag in te breken. Doe je voordeel met de antwoorden die wij in deze topic aan KeesAukesss geven of maak de volgende keer aub een eigen vraag aan.

Met vriendelijke groeten.

Beste Kees,

De meterkast zou het probleem kunnen zijn. Heb je evt een laptop of een nintendo DS met MarioKarts waarmee je door je huis kan lopen om te zien of je ergens anders een sterker signaal hebt.

Heb je je router al eens gereset?

Laatst bewerkt:
Ja met de laptop wordt het signaal inderdaad minder in de ruimte waar de pc staat dus alles lijkt erop dat de meterkast het probleem is. Dit weekend kan ik even kijken wat een andere router doet die ik van iemand leen.
Al een paar keer gereset de router.

Vanmiddag andere router getest, hetzelfde probleem. Zit er aan te denken om dLAN te nemen, wat zijn hier de ervaringen mee?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Waarom wil je wireless gaan? Ik heb begrepen dat het hier over een desktop gaat, die is op zich niet mobiel. Een mogelijkheid is om je verbinding via het stroomnet te laten gaan via een powerplug. Je wifi signaal kan je dan nog altijd voor de laptop gebruiken.

Een mogelijkheid is om je verbinding via het stroomnet te laten gaan via een powerplug

Dat is DLan.
Zelf geen ervaring mee, maar de recensies in "de bladen" zijn lovend. Kosten voor de hardware zijn wel hoger dan Wifi. Ik denk dat de techniek inmiddels zover ontwikkeld is dat je niet noodzakelijk voor een duurder merk hoeft te kiezen.

Deze heeft een netwerk- en een usbkabel aansluiting
http://www.devoloshop.nl/products/devolo-duo-14mb/devolo-microlink-dlan-starter-kit-duo.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan