geen draadloos verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gedoetje

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Hey,

Ik heb pas mn laptop helemaal leeg gegooit en windows opnieuw geinstalleerd.(windows xp home edition)
Nu wil ik mijn internet er weer opzitten, maar dat lukt me simpel weg gewoon niet.

Als ik naar configuratiescherm ga staat daar normaal draadloze verbinding, maar die staat er niet. Ik kan dus ook niet daar komen waar je laptop normaal alle netwerken opzoekt die hij ontvangt.

Weet iemand wat ik moet doen om er voor te zorgen dat mijn laptop weer netwerken kan ontvangen?

gr. Rutger

Laatst bewerkt:
dan moet je ff kijken in apparaatbeheer (rechtermuisknop op deze computer --> beheren --> apparaatbeheer) of alle hardware wel goed is geïnstalleerd en dan met name naar netwerkadapters kijke.

je draadloze internetadapter staat wel aan?? anders gaat het natuurlijk ook niet.

daar staat een klein lijstje met hardware die niet zijn geinstaleerd:

Base System-apparaat
Ethernet-controller
Multimedia-audiocontroller
Netwerkcontroller
PCI-modem
USB Device
Videocontroller (VGA-compatibel)

welke hiervan moet ik hebben, en ik heb verder geen software bij de laptop gekregen, dus hoe ga ik die geinstaleerd krijgen?

je moet zorgen dat je op een andere computer/notebook de driver voor jou
ethernet-controller download op een usb stick of wat dan ook. en die op je notebook installeerd en dan kan je wel verbinding maken met het internet...
het kan ook zijn dat je de driver voor netwerkcotroller nodig hebt.
de driver kan je meestal op site van de fabrikant vinden.

Begin maar eens met de CD waarop de chipset drivers staan (moederborddrivers). Ik verwacht dat je van de 7 problemen er na installatie van die drivers er 7 kwijt bent.............

Als je die CD niet hebt, dan naar de website van de fabrikant gaan.

Bij elk van deze problemen staat als ik er op klik:

Frabrikant: onbekend

Hoe ga ik er ooit achter komen van welke fabrikant ze zijn?
Het is een acer laptop, moet ik dan bij de site van Acer kijken?
Of kan ik ergens anders vinden van welke fabrikant ze zijn?

Gewoon het typenummer van je laptop bij Acer invoeren en dan kom je op de juiste plek.

wat je nog kan doen is van het lijstje al die driver installeren, zodat het in iedergeval geen driver probleem is.

heb je trouwens een losse wlan kaart of een ingebouwde wlan? anders moet je de driver voor je losse kaart ook nog installeren.

of misschien dat Pasja nog een goed idee heeft.

Ik heb nu alle drivers gedownload en geinstalleerd, maar hij doet het nog niet.
Als ik acer manager open, dan staat er dat er geen draadloze LAN is gevonden.

1 van die lijst wil niet instaleren (intel2200BG WLAN driver v9.0.1.0), want dan komt er het volgende te staan:
"OPMERKING: Deze versie van de software voor draadloze communicatie biedt geen ondersteuning voor de huidige geinstaleerde adapter voor draadloze communicatie"

Er is pas geleden ook een nieuwe kaart aan mn laptop toegevoegd, dus maandag zal ik degene bellen de dat heeft gedaan, in die hoop dat die kaart iets te maken heeft met mn internet, zodat ik de driver daarvan kan downloaden.

Dus als jullie nog iets weten wat ik kan doen, zeg het dan graag. En anders wacht ik op maandag.

de lijst met problemen is een flink eind verkleint. Hij is nu alleen nog:

Ethernetcontroller
netwerk controller
PCI modem
USB device

Ik heb die man die een nieuwe kaart in mn laptop heeft gedaan ook gebeld, maar hier kan het probleem niet liggen (heeft een acer kaart er in gedaan, dus dan zou ik die ook al geinstalleerd hebben)

maar weet iemand hoe ik deze laatste 4 nog aan de praat krijg?

Met de volgende handelingen heb ik PCI modem kunnen fixen:
apparaatbeheer --> PCI modem --> stuurprogramma opnieuw instaleren --> Ik wil zelf kiezen --> niet zoeken. Ik wil zelf kiezen. En dan de juiste opzoeken

Maar als ik dit zelfde doe bij netwerk controller dan loopt mijn laptop vast.
In elkgeval is de lijst nu alleen nog maar:

Ethernetcontroller
netwerk controller
USB device

Laatst bewerkt:
Je zou die "intel binias chipset driver" eens kunnen gebruiken om je Ethernet controller te updaten.
Gewoon in apparaatbeheer de Ehternet controller selecteren, eigenschappen kiezen en dan onder de tab drivers kiezen voor 'Drivers vernieuwen"
Dan niet automatisch laten installeren maar hem manueel naar de plaats wijzen waar je die chipset driver hebt gezet.

Hopelijk werkt dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan