Geen draadloze internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

zelenooka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een Acer, zo'n kleine laptop.
Sinds afgelopen zondag avond heb ik geen internet verbinding meer. Ik zat die avond gewoon normaal te internetten en opeens viel mijn internet uit. Ik heb mn laptop afgesloten en weer aan gedaan maar hielp niet, ik ging ook verbinding maken maar dat helpt ook niet.

Ik krijg nu de hele tijd een melding dat ik een of andere netwerksleutel nodig heb??? Ik weet zelf niet waar ik die vandaan moet halen?!?!

Kan iemand mij hiermee helpen.

Bij voorbaat dank,

Groeten,

zelenooka
 
Het netwerk waarmee je een draadloze verbinding hebt heeft (ineens) een beveiligingscode en daar wordt om veiligheidsredenen naar gevraagd.

Kennelijk heb jij die code niet in de wifi-router ingevuld, maar ... je buurman, van wie misschien het netwerk is........? :rolleyes:

Wanneer het jouw netwerk is heb je je kennelijk nooit druk gemaakt over beveiliging met als gevolg dat iemand anders het voor je gedaan heeft.

Andere reden kan ik zo niet bedenken...

Is het jouw router? dan de boel resetten en overnieuw beginnen.

O ja, welkom op Helpmij
 
Nee dat klopt wij hebben die code niet ingevuld. Dit is onze eigen router. En idd we hebben ons daar niet druk om gemaakt nee :S..

Waar zit de reset knop dan?? ik heb gezocht maar kan hem niet vinden :eek:



Het netwerk waarmee je een draadloze verbinding hebt heeft (ineens) een beveiligingscode en daar wordt om veiligheidsredenen naar gevraagd.

Kennelijk heb jij die code niet in de wifi-router ingevuld, maar ... je buurman, van wie misschien het netwerk is........? :rolleyes:

Wanneer het jouw netwerk is heb je je kennelijk nooit druk gemaakt over beveiliging met als gevolg dat iemand anders het voor je gedaan heeft.

Andere reden kan ik zo niet bedenken...

Is het jouw router? dan de boel resetten en overnieuw beginnen.

O ja, welkom op Helpmij
 
Ziehier de gevolgen. Kijk even op de site van de fabrikant voor een gebruiksaanwijzing.

Een leuke hobby is Wardriving. Mensen met een laptop rijden rond in drukke woonwijken op zoek naar onbeveiligde netwerken om daarop in te breken, spam te versturen en/of de boel te ontregelen. Een handige buurman of -jongen kan natuurlijk ook hebben zitten spelen...
 
Tjah dat kan ook dat iemand van mijn buren heeft gedaan :S, als ik mijn profider bel en vraag naar de netwerksleutel??

Ziehier de gevolgen. Kijk even op de site van de fabrikant voor een gebruiksaanwijzing.

Een leuke hobby is Wardriving. Mensen met een laptop rijden rond in drukke woonwijken op zoek naar onbeveiligde netwerken om daarop in te breken, spam te versturen en/of de boel te ontregelen. Een handige buurman of -jongen kan natuurlijk ook hebben zitten spelen...
 
bellen naar je provider heeft geen zin. Jij(of iemand anders in de buurt) zet de sleutel er op en niet je provider. Hun kunnen ook niet achterhalen wat die sleutel is. De enige manier is om te resetten. Vaak zit er een knopje op die je moet indrukken met een pen of zo... Maar kijk anders even in de handleiding.
 
Hmm, naar je provider bellen voor je code zou ik niet doen. Waarschijnlijk gaat hij die niet hebben omdat je die code zelf moet bedenken.

Je zogenaamde WEP- danwel WPAsleutel is een code van 26 tekens. Alles van 0 tm 9 en A tm F kun je gebruiken. Je kunt ook hier een code maken

Hier lees je alles over het beveiligen van je netwerk
 
De keuze tussen WEP en WPA beveiliging is persoonlijk. WPA is moeilijker te kraken, maar wanneer je met je Nintendo DS bijv Mario Karts wilt spelen over Internet kan dat alleen als je een WEP beveiliging hebt. NDS kan niet met WPA overweg.

Nogmaals, gebruiksaanwijzing downloaden, router resetten, de boel beveiligen.

Suc6
 
De keuze tussen WEP en WPA beveiliging is persoonlijk. WPA is moeilijker te kraken, maar wanneer je met je Nintendo DS bijv Mario Karts wilt spelen over Internet kan dat alleen als je een WEP beveiliging hebt. NDS kan niet met WPA overweg.

Nogmaals, gebruiksaanwijzing downloaden, router resetten, de boel beveiligen.

Suc6

uhh.. ik wil niet veel zeggen maar TS moet er eerst vanaf komen. Daarna pas er opzetten.
 
Klopt, daarom geef ik hierboven al aan dat hij de boel moet resetten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan