geen draadloze verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Mijn dochter heeft een Asus A6Va sinds 2 maanden. Vanaf het begin werkte draadloos netwerk onberispelijk.

Maar nu, zonder enige bekende aanleiding, is er geen netwerk meer.
Er staat een rood kruis door het ikoontje in de taakbalk met de vermelding dat 'het draadloos netwerk is uitgeschakeld'.

Kan de wireless adapter zomaar kapot zijn?

Heeft iemand enig idee?
 
Kijk eens bij de lanverbindingen of de draadloze netwerkkaart uitgeschakeld is
 
Zit er ook een knop op de laptop om de draadloze verbinding aan en uit zetten?
 
M@rio en Admin Frysian bedankt voor jullie hulp.
Mijn dochter is in vergadering. Moet ff wachten tot ze weer online is, voor ik iets kan doen met jullie reacties. :eek:
 
Eindelijk was de vergadering afgelopen. ;)

Na wat gezoek en geprobeer bleek het opnieuw installeren van de draadloze adapter de oplossing te zijn. (Vreemd wel, dat dat zomaar nodig is.)
 
Er rest een probleem!

Die procedure van deïnstalleren / herstarten blijkt elke keer gedaan te moeten worden als ze de laptop start en internet op wil.

Hebben jullie een idee??
 
beetje raar

Ja, daar is zij dan zelf.
Er zit geen knop op de laptop om de verbinding in/uit te schakelen.
Bij de LAN- (of snelle internet) verbinding staat de status van de draadloze netwerkverbinding op "niet verbonden". Als ik dan rechts klik dan staat er notabene "uitschakelen" in het rijtje, terwijl de status dus "niet verbonden" is. Dingen als "herstellen" bieden ook geen soelaas! :confused:
 
En "beschikbare draadloze netwerken weergeven" werkt ook niet? (ook onder de rechtermuisklik).
 
nee, dan krijg ik dialoogscherm dat een heel verhaal houdt en begint met: "Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd....". Overigens staat daar boven in de blauwe balk: "Draadloze netwerkverbinding 16". Die 16, die kende ik nog niet...., misschien mijn vader....
 
kijk eens of er toevallig niet meedere nettwerk verbindingen zijn. het zou kunnen zijn dat er een andere netwerkverbinding is die steeds verbinding probeert te maken. tevens zie je ook geregeld bij draadloze verbindingen, dat als de buren ook een verbinding hebben die draadloos is, de elende begint.
 
1394

Er staan 3 internet-verbindingen onder "Netwerkverbindingen". De draadloze (status: niet verbonden) die nu 16 heet denk ik omdat ik 'em steeds moet verwijderen voordat ik internetverbinding kan maken, 1394-verbinding (status: verbonden) en LAN-verbinding (heb ik niet, status: netwerkkabel niet aangesloten).

Mijn wederzijdse buren zijn boven de 70 en verdenk ik er van überhaupt geen PC te hebben..... :)
 
Hoe ziet apparaatbeheer er eigenlijk uit.
Is daar alles goed geïnstalleerd?
 
Opgelost!

Via de Intel website heb ik een driver en een tool gedownload (op aanraden van mijn vader) voor de wireless adapter. Sindsdien zijn de problemen verholpen en kan ik weer gewoon met de laptop op internet. Dank jullie wel voor het meedenken! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan