Geen draadloze verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Heb thuis een Sitecom 300N Wireless Router WL-582 met 1 pc aan een kabel en 3 pc's draadloos.
Plotseling is de draadloze verbinding van 1 pc ermee opgehouden (ook het led-je in de stick knippert niet; heb de verbindingsknop op de router ingetoetst); de rest van het netwerk funktioneert naar behoren.
Heb zonder resultaat sticks uitgewisseld en de Sitecom-software gewist en opnieuw geinstalleerd.
Wie weet raad??

Als ik het goed begrijp werkt de stick ook niet meer op andere laptops of pc's? Dan is zoals je het omschrijft de stick kapot.

@Riess
Heb 2 sticks, die op pc 3 allebei knipperen/werken(; 3 hangt normaliter aan een kabel).
Het vreemde is, dat de sticks plotseling niet meer knipperen/werken op de 2 andere pc's??
Van deze 2 bericht de ene pc het fabrikaat van de stick te herkennen en de andere bericht over een 'onbekend USB-apparaat'; pc's herstarten levert niets op.
(Volledigheidshalve: na installatie hoort de verbinding tot stand te komen zonder bediening van de knoppen op router en stick; mijn laptop blijft het intussen gewoon doen).
??

Laatst bewerkt:
Heb intern geheugen verdubbeld en een nieuwe adaptor: opgelost.

Heb voor betreffende pc nu een Cisco stick met software, die elke keer bij opstarten bijgevoegde boodschap toont.
Weet iemand hoe ik die kan onderdrukken(; geen desbetreffende optie gevonden)??

Bijlagen

• CNM.JPG
    CNM.JPG
    65 KB · Weergaven: 38
Zo te zien is het toegevoegde software, kijk eens in de software/programma's in het configuratiescherm. Zou zo kunnen zijn dat het te deinstalleren is.

@Riess
In mijn lijstje software staat:
- Linksys Wireless Manager, waarin ik de draadloze vrbinding heb ingesteld; daarvan zie ik geen pictogram in mijn systeemvak rechtsbeneden; hetzelfde als bij de Sitecom, die ik eerst had en de draadloze verbinding-voorziening van mijn laptop.
- Die Cisco Network Magic lijkt daar een onderdeel van; staat iig niet in apart in mijn lijstje 'software'.
Vind geen dialoogscherm, waarin ik b.v. die pop-up uit kan vinken??

De folders verwijderen zou zo te lezen ook moeten werken, probeer eens te verwijderen (niet definitief maar dat het nog in de prullenbak is) en dan opnieuw opstarten.

Eventueel kun je nog blijkbaar dit programma extra gebruiken wil het niet helemaal weg zijn.

Ben via Systeemherstel de software voor de Cisco-adapter opnieuw gaan installeren.
Daarbij bleek installatie in 2 stappen te gaan: stap 2 betreft (CNM-)software om de beveiligde verbinding met een knop op de router te configureren.
Die heb ik gewoon overgeslagen en geconfigureerd met start->configuratiescherm->draadloos netwerk instellen mbv de netwerkbeveiligingscode op de router.
Opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan