geen draadloze verbinding met accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

appieb

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
35
Na een hele avond stoeien en er niet uitkomend vraag ik jullie hulp.

Ik heb adsl van pretium: ik heb een SMC ADSL Barricade smc7204bra modem (4poorts adsl-router met ingebouwde ADSL modem)! Internetten met desktop gaat goed, en ook als ik een draadje in mijn laptop stop gaat internetten prima. Nu wil ik draadloos laptoppen: ik heb daarvoor gekocht een Conceptronic Accespoint (C54APM). En dat lukt me dus niet. Ik heb de volgende aansluiting gemaakt. Modem>acherin zitten 4 poorten waarvan is er 1 bezet met de desktop utp kabel> in een tweede poort heb ik een utp kabel verbonden met het accespoint> en ik heb in mijn laptop een acer IPN2220 Wireless LAN Card zitten. nu had ik verwacht verbinding te kunnen maken maar dit is niet het geval. Als ik zoek op draadloze netwerken vind ie die niet. Wie kan mij hiermee op weg helpen. Alvast bedankt
 
aanvulling

nog even een aanvulling op mijn bovengestelde vraag:
Ik kan niet in het config van mijn accespoint komen
 
Via welk netwerk heb je het ADSL ? KPN of BBNeD ?

Je AP heeft waarschijnlijk een ander IP adres dan je SMC dus is het logisch dat je die niet kunt bereiken.

Je zult dus eerst in dezelfde range moeten komen anders kun je niet inloggen.
 
ik ben inmiddels in mn AP, maar ook nu ik dat ding geconfigd heb (hopelijk goed), nog ff helemaal niks.
 
dus? weet ik niet hoe ik verder moet om draadloos te kunnen internetten. Ik heb dus de ap geconfigureerd maar ik kan nog geen draadloze netwerkverbinding maken.
 
Geef dan even aan wat je precies gedaan hebt anders wordt het moeilijk !
 
Ik heb mn AP een ander ip adres gegeven en die kan ik nu van mijn beide (bedrade)pc's bereiken. Er zit dus nu een utp achter in mn router/modem naar de AP. Er zit een utp in mijn desktop. Ik wil nu dus eigen een draadloze verbinding AP > laptop. De laptop zegt dat er geen draadloos netwerk te bereiken is. Ik hoop dat je zo voldoende info hebt.
 
ben er gelukkig al uit, via een ander forum waar veel respons is. adslforum.nl
ik zal de oplossing niet onthouden; router ip in de range van je modem zetten. En op je laptop (Acer in mijn geval) zit een knoppie waarmee je je netwerkkaart inschakelt. misschien heef iemand nog wat aan deze info.
dus voor mij kan deze topic dicht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan