geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus bij Apparaatbeheer staat de categorie "netwerkadapters" zonder problemen.

Vista of XP?

Als je klikt op "verbinding maken" komt er dan een scherm met beschikbare draadloze verbindingen die er ontvangen worden?

Ken je de toetscombinatie waarmee je je wireless functie activeert?

Windowx XP

nee ik krijg geen beschikbare draadloze verbindingen

met toetscombinatie bedoel je WEP sleutel?

Nee, bij mijn Asus moet ik eerst Fn + F2 drukken om zijn wireless functies te activeren.
Voor de Dell is dat misschien ook nodig, met een andere toetscombinatie. Ik was die aan het opzoeken.

Het werkt volgens mij met een schuifje aan de rechterzijde op je laptop, klopt dat?
Op welke stand staat die?

Ik zat net te kijken op de Dell site, net naast DRIVERS en DOWNLOADS is een knop PROBLEMEN OPLOSSEN waar je stap voor stap mogelijk oplossingen krijgt aangereikt.
Het gaat vlotter als je dit zelf doorloopt dan dat ik je daar doorheen sleep.

ik zie geen schuifje, aan de onderkant van de laptop bedoel je?

dan krijg ik uitleg in het Engels dat is ook niet makkelijk

???

Ik krijg netjes nederlandstalige support als ik voor oplossingen voor draadloos netwerk kies.

Heb net de manual gevonden, de toetsencombinatie is inderdaad Fn + F2.

Ga nog eens naar APPARAATBEHEER en klik op het plusje bij Netwerkadapters, en zeg wat er staat, is dat:
- Dell wireless ... of is dat
- Intel(R) Pro wireless....

Laatst bewerkt:
Oke, stap 1 is dan zet de schakelaar op de zijkant (indien aanwezig) aan, of druk Fn + F2.

Stap 2: Ga naar Apparaatbeheer, en rechtsklik op de Wireless Dell ... en kies ENABLE.

Stap 3: Ga naar Alle Programma's, en ga naar de map Dell Wireless, en kies Dell Wireless WLAN utility.
Hier zal je merken dat deze map misschien ontbreekt.

Laatst bewerkt:
stap 2 bij mij staat er:
- stuurprogramma bijwerken
- uitschakelen
- installatie ongedaan makken

Ok, als er UITSCHAKELEN staat, dan is hij ingeschakeld, dus enabled.
Ga verder.

In de WLAN utility behoor je een vinkje te plaatsen naast Enable Radio, and then click Apply.

Ik zei niet dat je de adapter moest uitschakelen maar juist ENABLE.
Als je als rechtermuisoptie UITSCHAKELEN ziet, dan betekend dat dat de kaart al ENABLED was.

Verder mag je zelf de support site volgen, de uitleg is in begrijpelijk nederlands.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan