geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

danios

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hallo,

Ik kan met mijn laptop geen verbinding krijgen met het draadloze netwerk.

Sinds gister hebben we nieuw internet. Telfort, met draadloos modem. Al mijn huisgenoten (2x Mac, 1 xvista) kunnen zo, hopsakeetje, direct op het draadloze netwerk, ik helaas niet. Ik kan wel internetten via dezelfde modem via een draadje.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. De volgende informatie kan ik nog geven:

- ik heb windows xp service pack 3
- telfort internet adsl
-zyxel modem
-wpa2-psk beveiliging

Ik weet zeker dat ik de sleutel goed invoer, daarna gaat windows proberen om verbinding te maken,

de statusbalk geeft dan aan:
wachten op het netwerk, vervolgens:
wachten tot het netwerk klaar is, vervolgens:
verbonden, dan verdwijnt het schermpje.

Maar helaas: beperkte of geen verbindinigsmogelijkheid. Geen internet.

Ik heb het ook al geprobeerd zonder firewall, zelfde verhaal.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb al veel fora doorgespit maar nergens kon ik een goed antwoord vinden voor dit probleem... Ik hoop dat ik genoeg informatie gegeven heb.

Welke netwerkkaart gebruik je ? Heb al eens gekeken of daar nieuwe drivers voor zijn ? Gezien het feit dat je bdraad geen problemen hebt zit het echt in het draadloze stuk.Kun je wel contact krijgen en internetten als je huisgenoten de computer uit hebben ? Misschien trekken ze wel de hele verbinding leeg ?

bedankt voor het antwoord.

Ik heb een Atheros AR5005G Wireless Network Adapter. Hier heb na lang zoeken een driver voor gevonden op : http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm

Ik heb het bestand geinstalleerd maar ik weet niet of het gelukt is. Er is ieder geval een Atheros clienthulpprogramma geinstalleerd die blijkbaar het verbindingmaken van windows heeft over genomen, ik vraag me alleen af of dat aan te raden is (?) ,

Maar belangrijker, nog steeds geen verbinding helaas, ook niet na opnieuw opstarten va nde computer.

nog steeds dezelfde 'geen of beperkte verbindingsmogelijkheid' - melding.
Dit krijg ik nu wanneer ik het clienthulpprogramma gebruik. Wanneer ik windows weer toestemming geef om de verbinding te maken lukt het helemaal niet meer. Ik heb nog even naar de details van deze melding gekeken en daar staat bij fysiek adres, ip adres (169.254.76.65), en subnetmasker getallen, maar bij standaardgateway, dns server, wins server staat niks....

Overigens ligt het niet aan veelgebruik van huisgenoten, hun computers staan uit. Sterker nog, ik ben degene die de internetboel heeft geinstalleerd en het draadloosnetwerk heeft geconfigureerd (alles volgens het boekje). Ik was dus de eerste die het kon gebruiken, maar helaas.

nog andere ideeen?

ik heb ook geprobeerd op de verbinding te herstellen. Dat lukt niet, hij geeft dan aan dat het niet lukt om het ip adres te vernieuwen....

Hoi,

Het klinkt misschien 'gek' maar probeer eens de volgende noodmaatregel:
Ga naar apparaatbeheer in het Configuratiescherm en zoek de rubriek voor de netwerkkaarten.
Je vindt er daar twee, waaronder die Atheros.
Klik erop met de rechtermuisknop en kies 'Installatie ongedaan maken'
Nadat de kaart uit het hardware-overzicht is verwijderd start je de laptop opnieuw op.
De kaart wordt opnieuw gedetecteerd.
Je hebt nu een 'blanco' netwerkomgeving voor deze kaart.

Krijg je wel een ip adres toegewezen of zit die in de range van de 169 etc ?

volgens mij krijg ik alleen een 169. etc. toegewezen, das niet goed he? hoe kan ik dit precies checken of dit het enige ip nummer is?

Hoi,

Het klinkt misschien 'gek' maar probeer eens de volgende noodmaatregel:
Ga naar apparaatbeheer in het Configuratiescherm en zoek de rubriek voor de netwerkkaarten.
Je vindt er daar twee, waaronder die Atheros.
Klik erop met de rechtermuisknop en kies 'Installatie ongedaan maken'
Nadat de kaart uit het hardware-overzicht is verwijderd start je de laptop opnieuw op.
De kaart wordt opnieuw gedetecteerd.
Je hebt nu een 'blanco' netwerkomgeving voor deze kaart.

dit werkte helaas niet ....

De 169 range is een door Windows uitgegeven range en niet door de server dus je hebt idd geen contact met internet.Het lijkt er op alsof je netwerkkaart dus toch geen contact maakt je je router.

hmm, enig idee hoe ik deze verbinding wel tot stand kan brengen?

In apparaatbeheer staan geen gele vraagtekens ? Je weet zeker dat je netwerkkaart wel is ingeschakeld ?

ja, netwerkkaart staat gewoon aan. Ik zie gewoon de hele lijst met draadlozeverbindingen uit de buurt, incl. mijn eigen. Apparaatbeheer toont geen gele vraagtekens...

Als je de bestaande verbinding nou eens verwijderd en weer een nieuwe verbinding op zet ? Probeer het eens met WEP werkt het dan wel ?

zou het misschien aan de router kunnen liggen?
ben jij de laatste van de 4 geweest die verbinding wilde maken? Misscien is er wel een bepaalde max in de router dat hij maar met 3 apparaten mag verbinden.

zou het misschien aan de router kunnen liggen?
ben jij de laatste van de 4 geweest die verbinding wilde maken? Misscien is er wel een bepaalde max in de router dat hij maar met 3 apparaten mag verbinden.

Ik was de eerste die het probeerde...

Ik heb nu een nieuwe verbinding opgezte met een WEP beveiliging. Dit werkte na het instellen wel bij een huisgenoot maar helaas niet bij mij,..... grr.

Kan het zijn dat mijn netwerkkaart kapot is? Kan ik dit testen? Of te oud? Mijn laptop is van 2006...

Nee te oud zeker niet,bedraad werk het wel alleen draadloos gaat blijkbaar niet.Wat voor router gebruik je ?

OK! ik kan een doorbrak melden! :)

Ik heb ingelogd op de router en daar wat instellingen overgenomen en handmatig ingevoerd bij : draadloze netwerkverbinding > eigenschappen > TCP IP Protocol.

Het stond daar op 'automatisch ip adrs laten toewijzen. Die heb ik uitgezet en zelf de volgende velden in gevoerd:

ip, subnet, gateway, DNS, alternative- DNS.

Nadat ik dit had ingevoerd en het venster gesloten had was er meteen verbinding met het netwerk! Helaas kon ik nog niet op internet. Dus ik denk dat ik nog geavanceerde instellingen moet overnemen..... iemand een idee welke? En kan deze alleen in de routersetup vinden?

hoe weet ik bijvoorbeeld welke WINS instellingen ik moet invoeren?

Ik zou er voor kiezen om je router gewoon de ip-adressen toe te laten wijzen ! Je kunt dan bij de eigenschappen van je netwerkkaart bij internetprotocol tcp/ip gegevens automatsich een ip adres toe laten wijzen en automatisch dns serveradres toe laten wijzen.Zet je router daarna nog eens uit en start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan