Geen dubbele gegevens in te hoeven voeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niicky

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Het gaat hier om een Agenda functie om kinderen in te kunnnen voeren.

Er is een tabel waar de kind gegevens wordt ingevoerd (naam, adres, tel enz...)
en een tabel waar de Agenda informatie wordt opgeslagen. ( Datum, tijd, enz...)

Nu wil ik een aantal dingen van de "tabel gegevens" ook in de tabel Agenda hebben staan, zonder ze dubbel in te hoeven voeren. Ik heb het al geprobeerd met een subformulier + vba., maar zonder succes. Ik kan wel gewoon de namen ophalen via keuzelijst met invoervak, maar nu nog telefoonnummer, mobiel nummer en bijzonderheden.

Voor de zekerheid : Ik selecteer een naam in mijn keuzelijst en via deze naam haalt hij ook gelijk de gegevens telefoonnummer, mobiel nummer en bijzonderheden uit de tabel en slaat deze op bij de Tabel Agenda informatie.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is:thumb:

Alvast bedankt,

Nick

Maak een query, waarin je de beide tabellen linkt.
Dan met een formulier kan je deze query gebruiken, en heb je alle gegevens om te bekijken.

Anders ff een voorbeeld posten.

He daar heb ik nog niet aan gedacht, zal het zo even proberen

De gegevens van de tabel moeten automatisch weergegeven worden als ik een naam selecteer in mijn keuzelijst met invoervak.

2e mogelijkheid: de gegevens weer laten geven via een subformulier en dan via vba, die gegevens kopieren naar de gewenste plek.

Maar hoe benader ik een tekstvak in een subformulier. heb echt geen idee:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Je kan in een tekstvak klikken en dan gewoon daar je code ingeven.

Bijvoorbeeld:

=trim: ([naam])

Geeft in dat tekstvak de naam en achternaam weer die het vindt in uw tabellen. Een beetje zoals in excell. Trim gebruik ik enkel om eventuele overbodige spaties weg te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan