Geen DVD en CDrewriter (code 19)

Status
Niet open voor verdere reacties.

grandmasterd

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
na van me naar xp te zijn overgestapt werkte mijn brandprogramma (winoncd 3.8) niet goed meer. dus wilde ik het even verwijderen en opnieuw installeren. nu werken echter mijn dvd speler en cdrom/cdrewriter niet goed meer. voor de dvd speler (A-open 12X DVD-rom/ASH) en voor de cd-rewriter (Plextor PX-W1610A) krijg ik foutmelding 19 (Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn). ik heb beide spelers onder apparaatbeheer laten verwijderen. toen windows opniew deze spelers laten installeren. echter na opnieuw installeren zelfde foutmelding :(

iemand een oplossing?

heb deze probleem ook gehad, bij mij bleek het iets te zijn wat echt haast nooit voorkomt maar misschien bij jou ook het geval, ide kabels eruit andere erin, check ook of ze op master en slave staan, doe dat maar errst.

Herkent je BIOS de drives wel correct ?? zo ja dan:

hebt je ook kans dat je ASPI drivers defect geraakt zijn door het verwijderen van je WINONCD.
Je zou deze ook eens opnieuw kunnen installeren.

Bij sommige brandproggies maken de aspi drivers deel uit van het pakket.. helaas het kan ook zijn dat het brandproggie getracht heeft deze in oude (lees voor installatie van WINONCD) terug te brengen met de windows drivers.
Herkent je Bios de drives wel dan??

In bios staat onder Secundary Master CDROM {ik neem aan dat dat de cdbrander is}
bij Secundary slave staat het DVD station
primary master not installed.

spelers worden niet onder windows herkend. ik kan alleen diskettestation en harde schijf benaderen

dit is dan duidelijk een windows probleem.
Ik denk dat je het toch moet zoeken in de aspi drivers.
Kijk eens op onderstaande pagina.
Misschien dat het e.e.a. verduidelijkt.

http://aspi.radified.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan