geen dvd speler gevonden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hille
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Nu ik dit weekend bij mijn moeder ben om haar windows opnieuw te installeren (aangezien Azerty er een test windows op had gezet voor een aantal dagen en die verloopt over 20 dagen!) wou ik de cdrom in de dvd speler doen (enige speler die er op zit) maar die deed niets. Nou keek ik bij Deze computer en geen cd speler wordt herkend.

Een vaak voorkomend probleem zag ik wel. Is sinds het opnieuw installeren van windows 7, door de winkel gekomen.
- In Apparaatbeheer wordt geen dvd speler gezien! Dus ook geen uitroepteken (was het maar zo).
- Verder heb ik in 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318 gekeken en daar staat niets met upperfilter of iets dergelijks.
- Ik heb pc wizard 2010 gedownload en die ziet ook niets.
- Met microsoft Fix It laten zoeken en daar zegt hij dat hij geen optische schrijfstation heeft gevonden :(
- Systeemherstel naar 4 aug. (de vroegste systeemherstel die er was) gedaan en ook dit hielp niets.
- Als ik er een cd in doe, begint hij even een geluid te maken dat hij ronddraait zeg maar, en verder niets. Dit doet hij ook zonder cd.

Ik moet echt dit weekend windows er opnieuw opzetten, anders verloopt de boel en ik weet niet of ze dan nog in windows kunnen. En ik ben er alleen nu, azerty is zaterdags niet telefonisch bereikbaar.
In de BIOS staat bij Boot Sequence: 1st boot device: Sata HD en er zijn geen andere opties om te booten.
Daaronder staat Boot from other device: No
Er zit volgens het bestelformulier van toendertijd (begin dit jaar) een Sony NEC Optiarc AD-7240S schijf in.

Hierbij een screenshot van het register. Iets vreemds mee?

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    78,2 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Goed kijken
De sleutels lijken veel op elkaar.
kan maar een letter of cijfer verschillen.
Wat ik wel eens gedaan heb is de complete sleutel verwijderd.
En ziedaar,de dvd drive kwam weer tot leven.

Bedankt voor je reactie. De sleutels eronder en erboven zijn allemaal andere onderdelen van de computer. Er is maar eentje die gaat over de dvd speler en daarvan is het screenshot. Ik wacht eerst Azerty wel even af, het is hun schuld uiteindelijk, voordat ik iets kapot maak door iets te verwijderen.

Azerty heeft hem bekeken, kabels leken goed te zitten, toen de computer weer aan gedaan en de boel werd herkend. Denk dus persoonlijk dat de kabels niet goed zaten. In de bios wordt de dvd speler nu ook herkend.
Ik heb ernaar gekeken en het moet zo zijn geweest dat de kabel losgeschoten was, want alles werkt weer uitstekend :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan