Geen DVD-speler

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Vanwege het feit, dat op mijn huidige l,aptop Windows 11 niet geinstalleerd kan worden, ga ik me orienteren op een nieuwe laptop. Echter, bij de meeste zit er geen DVD-speler meer in.
Hoe kan ik dan programma's die nog op een CD/DVD staan installeren op de nieuwe laptop?

Volgens mij kun je er ISO's van maken en deze op een USB zetten ..

EDIT: een externe CD/DVDspeler kan ook ook een optie zijn

Tja, die dingen zijn al jaren achterhaald, USB sticks werken fijner.
Ook kun je die gelijk via de Microsoft tool de Media Creation Tool een USB installatiestick met W11 maken.

Bij een nieuwe laptop staat al vrijwel altijd een W11 op, overigens.
Daarnaast kun je op de huidige laptop ook W11 zetten via die gelinkte tool van Rufus.......

Download die programma's opnieuw, dan heb je meteen de laatste versies.

Voorbeeld >
Je kunt de vraag op Google stellen:
Is there a digital version for Norton Ghost 15.0?
Je krijgt dan gelijk advies.

Externe DVD, ik zweer erbij. Laatst nog iemand geholpen van hier op het forum die geen Linux kon installeren via usb stick. Met een DVD van mij en zijn externe DVD ging het perfect.
Dus, dat het achterhaalde dingen zijn, absoluut NIET.

Eerlijk gezegd is voor mij denk ik 10 jaar geleden dat ik voor het laatst iets geïnstalleerd heb vanuit een CD/DVD. De tijd is inmiddels achterhaald. De meeste software kan je gewoon downloaden via internet, waarna je het online kan activeren.

Mocht je echt nog een CD/DVD hebben, en geen bijbehorende speler, dan kan je overwegen om een externe speler te kopen, of op een andere computer er een ISO van te maken voor op een USB-stick.

Die externe DVD heb ik al ik weet niet hoeveel jaren, misschien al wel 15 jaar. Het kan altijd handig zijn. Voor mij persoonlijk (als we het dan daar over hebben) is het super handig om altijd erbij te hebben.
En ja, software kan je downloaden van het internet, online activeren gaat niet altijd op.

En met een sub stick iets installeren kan ook niet altijd, is ook mijn persoonlijke ervaring.

Maar goed, over naar de TS.

Mijn externe DVD speler heb ik vervangen door een externe blu-ray speler.
Die DVD speler heb ik nu over en doe ik niks meer mee.
Als je wilt mag je die wel hebben.

Wat een geneuzel, dvd is gewoon sterk achterhaald en de TS heeft vele opties gekregen om het van een USB stick te doen, indien die niet wil is dat onkunde.

@Lange Pier Is dit nu nodig? Geen idee waar je uit opmaakt 'dat hij dat niet wilt'?

Mijn advies is om nooit meer in een nieuwe snelle desktop pc (bij aanschaf) een cd/dvd te laten inbouwen. Schaf dan een externe cd/dvd aan.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Mijn advies is om nooit meer in een nieuwe snelle desktop pc (bij aanschaf) een cd/dvd te laten inbouwen. Schaf dan een externe cd/dvd aan.
Ik denk dat de levertijden gigantisch lang zullen zijn. Ik weet nog jaren geleden dat ik in 2005 ofzo per 'se door mijn koppigheid een floppydisk erin wou hebben. En na 3 dagen extra wachten werd de PC geleverd. Een jaar later toen ik hem eens wou gebruiken om te kijken wat er op een floppy stond, bleek de drive niet eens aangesloten te zijn geweest... 😂

Tegenwoordig assembleer ik alles zelf, en ben ik (op dit gebied dan 😆) minder koppiger.

Hallo Edmoor, ik wil graag van je aanbod gebruik maken. Wat kost-ie?

Als je mij een PostNL verpakking stuurt zijn dat de enige kosten.
Die DVD speler mag je gratis hebben.
Stuur me maar een PB voor uitwisseling van adres informatie.

Bericht automatisch samengevoegd:

Alles geregeld.
Het pakketje gaat uiterlijk morgen met de post mee.
Ik wens je er veel plezier mee :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan