Geen eigen WiFi netwerk onder Win 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik heb zojuist Win 8.1 geïnstalleerd, maar nu vindt ik mijn eigen WiFi netwerk niet, maar dat van anderen in de buurt wel. Ik lees her en der wat meer van deze problemen alleen kan geen oplossing vinden.

Ik gebruik een WLA-3000N van Sitecom, heb de allerlaatste drivers in gebruik en bij apparaatbeheer werkt hij ook gewoon goed. Heb hem al een keer helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd maar niks helpt

Zeer onvolledige posting:
Even 3 algemene instellingen van je wifi (router-)inrichting waarom zijn wifi netwerk niet gezien wordt, terwijl netwerken van andere routers in de buurt wel te zien zijn:
a. Een wifi kanaalnummer ingesteld dat hoger is dan 11 (dus 12 of 13) terwijl de wifi netwerkkaart zich als een Amerikaanse gedraagt, en dus niet verder komt/kijkt dan kanaal 11.
b. 802.11n ingesteld op puur de 5 Ghz band, terwijl je wifi netwerkkaart alleen 802.11n kent op de 2.4 Ghz band.
c. Ingesteld dat het (E)SSID niet wordt gebroadcast, dus dat het niet te vinden is en het (dus) handmatig moet worden ingesteld voor de wifi netwerkkaarten die ermee willen verbinden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hiervoor Windows 7 met zelfde hardware en zelfde router, dus ik ga er vanuit dat er met Win 8.1 niet zoveel veranderd, maar je bracht me wel op een idee, kanaal nummer stond op 13 (werkt onder Win 7 wel), heb hem op een lager getal gezet en probleem is opgelost. En natuurlijk wordt mijn SSID gebroadcast anders snap ik zelf ook nog wel dat ik hem dan niet vindt. Maar goed bedankt voor het meedenken, probleem is opgelost.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb leukere/aardigere terugmeldingen gezien dan die van jou. Vergeet niet dat we hier op het forum alleen de informatie hebben die jij in je startposting zet.

Het amerikaanse gedrag van die wifi adapter kun je wellicht veranderen door de land/lokatie instelling in Apparaatbeheer te veranderen in tabblad Geavanceerd van de Wifi adapter.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je hebt wel gelijk, had eigenlijk wat duiderlijker moeten zijn dat ik hiervoor Windows 7 had met zelfde hardware en instellingen, toch vreemd dat het nu ineens problemen gaf dat ik kanaal 13 gebruik. Excuses en bedankt voor de hulp.

Probeer nog of wellicht, via aanpassingen van land/regio/continent in tabblad Geavanceerd van je wifi adapter in de Eigenschappen van de wifi adapter in Apparaatbeheer, kanalen 12 en 13 weer bereikbaar kunnen worden. Het is niet gegarandeerd dat een dergelijke aanpassing/instelling beschikbaar is, maar je zou er even naar kunnen kijken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan