Geen email versturen via de WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhyruZ

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Berichten
53
Mijn vrouw gebruikt op haar iPhone het mail programma van Apple voor haar Ziggo account.
Instellingen als volgt : Inkomende post = pop.ziggo.nl, uitgaande post = smtp.kpnplanet.nl.
Indien zij een email wilt versturen op 3G gaat dit wel, maar zodra zij een email wilt versturen via de WIFI verbinding, dan krijgt ze de volgende foutmelding.
IMG_8512.jpg

Iemand enig idee hoe dit kan?
 
Dit komt doordat je vrouw met de smtp server van KPN een mail probeert te versturen via je internetverbinding van Ziggo.
Dit kun je alleen oplossen door de smtp server van Ziggo te gebruiken maar ik vermoed dat je dan weer problemen krijgt wanneer je mail via 3G gaat versturen.

Dit is een beveiliging die providers vaak gebruiken om te voorkomen dat er spam verstuurd wordt van NIET-klanten die hun SMTP server misbruiken.

Groeten Marcel
 
Oke, dat begrijp ik.
Maar hoe zit het dan met het volgende. Ik gebruik hetzelfde mailprogramma van Apple, maar dan voor mijn Gmail.
Hier staat als uitgaande server de Gmail server. Hoe kan het dan wel dat het bij mij wel werkt om mail te versturen via de WIFI?
Is het omdat ik geen Ziggo gebruik als inkomende post(POP) en uitgaande post(SMTP) van de KPN?
 
Ik weet even niet uit mijn hoofd de opties voor geavanceerde e-mail instellingen op iphone, maar:
Stel in als uitgaande mailserver:
smtp.ziggo.nl
poort 587
Geef aan dat er aangemeld moet worden en gebruik daar dezelfde inloggegevens voor als pop.ziggo.nl
Geef aan dat encryptie noodzakelijk is. Test eerst met TLS en als dat niet werkt: Stel SSL in

Stel in als inkomende mailserver:
pop.ziggo.nl
poort 995
Geef in de inloggegevens van ziggo mail
Geef aan dat encryptie noodzakelijk is. Test eerst met TLS en als dat niet werkt: Stel SSL in

Als je dit werkend hebt maakt het niet meer uit vanaf welk netwerk je verbindt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat begrijp ik.
Maar hoe zit het dan met het volgende. Ik gebruik hetzelfde mailprogramma van Apple, maar dan voor mijn Gmail.
Hier staat als uitgaande server de Gmail server. Hoe kan het dan wel dat het bij mij wel werkt om mail te versturen via de WIFI?
Is het omdat ik geen Ziggo gebruik als inkomende post(POP) en uitgaande post(SMTP) van de KPN?
De ene is beveiligd op een andere manier dan de andere.

De methode van dnties ken ik niet maar ik ga hem zeker bewaren.
Komt nog welk eens van pas.

Groeten Marcel
 
Ik ga die van dnties ook zeker proberen in te stellen.
Kijken of het werkt. Wordt vervolgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan