Geen enkel programma kunnen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Sinds vanmorgen heb ik op mijn tweede PC (Windows 98) het bizarre probleem dat ik niets meer kan openen.
Zodra Windows start hebben alle pictorgrammen het '98 vlagteken, als ik Word wil openen verschijnt er een venster met welk programma ik dat wil openen, bij alle programma's die ik heb gebeurd dat. Ook de verschillende onderdelen van het Confuguratiescherm kan ik niet meer openen. Alleen 'deze Computer / Mijn documenten en de IE doen het nog.
Gisteravond is de PC nog op virussen gecontroleerd en dan was er niets te vinden.
Heel raar probleem dit dus, ik kan (bijna) niets openen en om alles vraagt ie "dit programma openen met"

Weet iemand een oplossing?

Dit werkt ook niet want bij het openen van het programma vraagt om wederom "openen met"

Overigens kan ik wel Word documenten openen in mijn documenten (en dus gewoon bewerken IN Word) maar Word vanaf het Bureaublad/Startlijst NIET openen...

En kun je bij "openen met" de optie kladblok kiezen? Daar mag je het reg bestand mee openen.

Ik kan hem wel zien maar als ik erop klik dan vraagt ie met welk programma hij het Kladblok weer moet openen enz enz....

Kun je in de verkenner komen? En dan naar extra, mapopties?? Ga dan naar tabblad "bestandstypen"

Klik daar dan op "nieuw" en tik daar exe in. Klik op geavanceerd en kijk of daar bij gekoppelde bestandstypen "application" staat. Zo niet, dan proberen het gekoppelde bestandstype daarin te wijzigen.

Dit programma rekonstrueerd de standaard “EXE” informatie in door een Trojan
veranderend Windows Register.

Klik op EXEfix08.com om de correcte exe benaming te herstellen.

Bijlagen

Geplaatst door Tanja1968
Kun je in de verkenner komen? En dan naar extra, mapopties?? Ga dan naar tabblad "bestandstypen"

Klik daar dan op "nieuw" en tik daar exe in. Klik op geavanceerd en kijk of daar bij gekoppelde bestandstypen "application" staat. Zo niet, dan proberen het gekoppelde bestandstype daarin te wijzigen.

Ik kan daar wel komen, maar ik begrijp niet hoe je bij dat Nieuw (bedoel je nieuwe bestandstypen toevoegen, ik zie voor de rest niets 'nieuw' staan) dan exe in kan tikken en kijken bij gekoppelde bestandstypen...ik zie dat niet staan, ik begrijp dat niet helemaal.

Ik zal een plaatje toevoegen. Misschien dat het dan duidelijker is.

mapopties.jpg

En dat "nieuw" is die nieuw die je onderaan in dat plaatje ziet. Daar klik je op, dan typ je exe in, dan klik je op geavanceerd en kijk of er "application" komt te staan.

...is dat niet XP, in '98 zie ik niets staan wat er in de buurt komt....

Oeps, je hebt gelijk. Niet aan gedacht.

Dan zal het even zoeken zijn of je een soortgelijk iets kunt vinden als het al bestaat in win98.

Misschien dat een win98 gebruiker dit kan opzoeken voor je.:)

Ik zie al iets, maar ik krijg 3 regels:

-beschrijving type
-gekoppelde extensie
-inhoudstype

Bij die laatste staan een heleboel Appolications

Daar kun je niets in zoeken, alleen iets intikken, de laatste regel bevat tig Applications en audio, moet ik dan gewoon in het middelste veld Application tikken?

Zelf intikken denk ik niet.

Ik weet niet veel meer van win98. Ik denk toch dat je beter op een win98 gebruiker kunt wachten voordat ik iets verkeerd zeg.:)

Een reparatiepakket voor Windows 98.:)

Je kunt eens proberen een registerkopie terug te zetten - het vaak vergeten "systeemherstel" van Windows 98.
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopiën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab, etc. In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn.
Selecteer - met de pijltjestoetsen - een kopie van een datum waarop de computer nog goed werkte en druk weer op Enter.
De kopie wordt dan teruggezet.
Kies bij voorkeur een kopie waar "gestart/started" achter staat. Zo'n kopie is gebruikt om Windows te starten en is dus een goede kopie. Als er "Niet gestart/Not started" staat wil dat zeggen dat die kopie niet gebruikt is om Windows te starten; het hoeft dus niet per se een foute kopie te zijn, maar het zou kunnen.
Start hierna opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Scanreg /restore repareert eventuele fouten in het register.
Als er echter systeembestanden beschadigd zijn of ontbreken dan helpt dit niet.
In dat geval kun je Controle systeembestanden uitvoeren.
Ga naar Start > Uitvoeren, typ sfc en klik op OK.
Kies de bovenste optie (Controleren op gewijzigde bestanden) en klik op Uitvoeren.
Als er een beschadigd of ontbrekend systeembestand wordt ontdekt, krijg je de vraag de cd-rom van Windows in de drive te doen. Het bestand wordt vervolgens teruggezet.

Helpt ook dat niet, dan kun je eens proberen Windows over de huidige installatie heen te installeren.
Dat is iets anders dan een hele nieuwe installatie. Op deze manier worden eventueel ontbrekende of beschadigde bestanden - ook als dat geen systeembestanden zijn - vervangen door de goede bestanden. Het is heel simpel en duurt een half uurtje tot 3 kwartier.
Je hebt hier de originele installatie-cd-rom voor nodig - een ander exemplaar met Win 98 is niet bruikbaar i.v.m. de gebruikte registratiecode.
Stop de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup.exe en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen en reeds geïnstalleerde updates blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren. Je moet waarschijnlijk alleen wat overbodige pictogrammen van je bureaublad en uit je startmenu halen na afloop.

Guus.

Laatst bewerkt:
Beetje late reactie: ik heb een oud regsiter teruggezet en de problemen zijn nu weer verdwenen, hoe 't nu is ontstaan weet ik nog steeds niet, maar hij doet het weer.

Bedankt voor de reacties! :thumb:

Oud register teruggezet? Had je daar een backup van gemaakt dan? Nooit aan gedacht om zoiets te doen.

Mooie oplossing:thumb:

Via de manier van Guus abc.
Ik heb ook WinRescue er op staan maar dat kan ik dus niet meer openen...dit werkte ook. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan