Geen enkele Boot CD werkt..

Status
Niet open voor verdere reacties.

baasb

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Berichten
9
Hallo...

Ik heb laatst een beta versie van windows 7 erop gezet..maar die werkt op de een of andere manier niet..

als ik me laptop opstart krijg ik een menu met daarin
- Windows 7
- windows setup
- windows vista

als ik op windows 7 druk dan staat er windows failed to start

als ik op windows setup druk dan start hij wel windows op maar dan krijg ik alleen maar dos prompt

en als ik op vista druk dan zeg hij dat hij moet repareren, dus daar heb ik dan de vista cd ingedaan maar dan repareert hij windows niet...

maar goed..nu wil ik dus alles eraf hebben door middel met een Boot cd ( ik heb in de bios de cd drive bovenaan staan) maar geen enkele Boot cd pakt mijn laptop...ik kom steeds in de menu van
- windows 7
- windows setup
- windows vista

ik heb Ultimate Boot CD geprobeerd en van XP en Vista maar geen van allen doen het..

wie o wie kan mij helpen..

Gr..
 
je zet de computer wel uit.....
daarna weer aan en op een gegeven moment moet je op een toets drukken....
 
ik heb de laptop al vaak uitgezet en weer aan..

en op welke toets moet ik drukken dan ??
 
de cd erin
computer uit
computer aan
en dan goed lezen wat er in het beeldscherm komt te staan.
dan komt er een vraag booten vanaf cd druk op een toets.
en dat doe je dan.
 
nee dat dacht ik dus ook..maar dat komt er dus niet...hij komt meteen in het menu van welke windows ik wil starten...:confused:
 
Je moet eens zoeken op fixmbr en fixboot commando's.

Je zegt in je beginpost dat je met setup in dos kan komen. tik dan eens een van de bovengenoemde commando's in met een /? . Je krijgt dan een uitleg over die commando's.

Misschien levert het iets op.
 
Windows 7 start niet

Tijdens opstarten druk op F8 om in veilige modus te starten.Als goed is zal Windows 7 dan wel starten en verder gaan met setup.Daarna zal pc normaal starten.Windows 7 kan allen geinstalleerd worden op een lege partitie van de harde schijf en als upgrade wordt uitgevoerd dat werkt niet.Het beste is op eerste partitie map maken met Windows 7 en installatie van daar uitvoeren.

Wat betreft proberen opnieuw Windows te installeren met een boot cd dat is bekend probleem dat vele DVD players branders van laptops niet goed kunnen lezen beschrijvbare CD's of DVD's en daarom kan je niet opstarten vanaf CD.
 

Bijlagen

  • Elvis.jpg
    Elvis.jpg
    46,4 KB · Weergaven: 26
  • Rolling.jpg
    Rolling.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 18
  • Desktop.jpg
    Desktop.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 11
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan