Geen enkele mediaspeler werkt meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

huhh2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2011
Hallo,

ik heb sinds een paar dagen problemen met het afspelen van media op mijn Packard Bell laptop (incl legaal 64-bits windows 7 besturingssysteem en een legale windows media player 12.0.7600.16667). de problemen doen zich voor sinds het verjaardagsfeest van mijn broer waar hij mijn laptop gebruikte om via zijn externe harde schijf met het daarop geinstalleerde winamp muziek af te spelen. nadat ik mijn eigen externe harde schijf (vanwaar ik normaal muziek en films speel) weer had aangesloten waren alle icoontjes (van mp3, avi, etc) verandert in het "onbekend" icoontje, en bij het afspelen moest ik eerst mediaplayer uit een lijst programma's selecteren. dat was op zich geen probleem, maar toen ik gister een film probeerde te spelen vanaf mijn harde schijf lukte dat helemaal niet meer. ik kreeg de volgende errors:

- windows media player: "Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand in Windows Media Player."
- realplayer: "A general error has occured. Klasse is niet geregistreerd"

vervolgens probeerde ik mijn computer opnieuw op te starten, en toen dat niet hielp een bestand vanaf mijn C: schijf af te spelen. dit werkte in de eerste instantie wel, maar een tijdje later niet meer.:shocked: de enige manier die ik nog had om films af te spelen was via movie maker. het afspelen van geluidsbestanden werkte wel nog.
toen ik vandaag probeerde een wavebestand af te spelen met mediaplayer ging het echter weer fout. ik gebruik een Line 6 POD X3 Live Gitaareffect module als geluidsinterface voor het opnemen van muziek, maar nadat ik die ontkoppelde en Cubase afsloot kon ik helemaal geen muziek meer spelen. ik krijg geen error bij geen van beide mediaspelers (realplayer en mediaplayer), ze doen gewoon helemaal niets meer als ik muziek aanklik. mp3 bestanden van mijn harde schijf worden ook niet meer gespeeld, evenals bestanden uit de mediabibliotheek van mediaplayer. itunes werkt ook niet. daarom heb ik geprobeerd winamp te downloaden, maar net als alle andere programma's had dat ook weinig nut.

dit alles zijn bestanden die eerder altijd hebben gewerkt, maar nu opeens niet meer. heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt, of weet iemand misschien een oplossing?

michien lukt het met een vlc portable
(portable instaleer je op bv op je stick werkt dan op alle computers zonder de installeren)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan