Geen ethernet controller meer na herinstallatie windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingebruik

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Hallo allemaal,

Het was weer zover, de 7 jaar oude computer van mijn moeder is weer aan een herinstallatie toe.
Normaal gesproken gaat dit zonder enige problemen, maar helaas deze keer niet.
De ethernet controller heeft geen drivers, evenals de PCi devices, Sm buscontroller en videocontroller.
Het betreft een packerd bell met windows xp.
Ik heb op de website gekeken van packerd bell voor de drivers maar dan krijg ik een programma die automatisch naar drivers zoekt.
Hier is internet voor nodig wat ik dus helaas niet heb.

Ik hoop dat één van jullie mij met dit probleem kan helpen.

kijk bij je computer ( rechtermuisknop ) dan Manage ( of beheren )

Device manager: hier zoek je naar je netwerk kaart.
Eenmaal gevonden schrijf op welke het is.

Hierna zoek een op een computer met netwerk verbinding de driver en download het.
Plaats deze over op de ander computer doormiddel van een usb stick. ( of wat je hebt )

Installeren en hierna kun je alle andere drivers zelf downloaden via hardware check of een driver updater.

Dit heb ik al geprobeerd en helaas is de netwerk kaart onbekend.
ik heb al verschillende drivers via usb overgezet maar geen enkele werkt.

Ik kan me herinneren dat jullie zo'n makkelijk programma hadden waarmee alles gedetecteerd zou worden.
Waarna jullie exact weten welke drivers ik nodig heb.
Klopt dit ?

Hoi,

Als je een type van de pc hebt, dus niet alleen het merk zouden we iets gerichter kunnen zoeken.
Wat je zou kunnen proberen is DRIVER DETECTIVE, en dan de resultaten even opschrijven, zodat je met een werkende pc de drivers alsnog kan opzoeken/downloaden.

Laatst bewerkt:
De ethernet controller driver heb ik gevonden godzijdank!
Werkt toch een heel stuk makkelijker als je internet.
Weet één van jullie een gratis programma om drivers te detecteren en te updaten ?
Ik heb deze van packerd bell gedownload maar die moet je betalen, net zoals veel anderen.

Nog 2 problemen.

Windows update doet het niet - krijg een foutmelding na het zoeken van updates.
Internetpagina's scrollen ontzettend langzaam.
Kan dit komen door de missende drivers van: PCi devices, Sm buscontroller en videocontroller ?

Ok, geef gewoon even goed het model/type/versie van de computer, & dan precies wat er op de sticker staat met het serienummer.
Packard bell heeft nl. alles op een FTP-site staan, maar onder de interne naam, dus niet wat er op de voorkant staat, dat is de verkoopbenaming.

Oke, waar vindt ik dit ?
En je bedoeld de groen blauwe sticker van windows ?

Ok, hmm, vooral niet lezen:

[h=1]Het serienummer opzoeken[/h]
Waar kan ik het serienummer of de SNID-code vinden?
Klik op uw producttype voor informatie over het achterhalen van het serienummer of de Serial Number IDentification (SNID)-code van uw systeem:
empty_up.gif
icon_notebooks.png
Notebooks en netbooks​

Het serienummer bestaat uit 22 tekens en begint met een L of N. U vindt het serienummer aan de onderzijde van het notebook of netbook. Serienummers van Packard Bell bevatten niet de letter O; dit is altijd het getal 0.
U kunt het serienummer ook vinden in de setup van het Basic Input Output System (BIOS) die u kunt openen door tijdens het opstarten van het systeem op F2 te drukken. Het serienummer wordt vermeld onder Systeeminformatie.
Oudere notebooks kunnen serienummers hebben die 12 nummers bevatten.

empty_up.gif
icon_desktops_pb.png
Desktops​

Het serienummer bestaat uit 22 tekens en begint met de letter P of D. U vindt het serienummer op een etiket op de behuizing van de desktop. Serienummers van Packard Bell bevatten niet de letter O; dit is altijd het getal 0.
Het serienummer kunt u ook achterhalen via de setup van het Basic Input Output System (BIOS). Om de BIOS te openen, drukt u tijdens het opstarten van het systeem op de toets Del.
Oudere desktops kunnen serienummers hebben die 12 nummers bevatten.

http://packard-bell-nl.custhelp.com...sion/L3RpbWUvMTM2ODc2OTAxMy9zaWQvcFBqLTJvcWw=

Mijn excuses voor de extreme vertraging van mijn reactie.
Ik heb het nogal druk, en als ik dan wat vrije tijd heb staat een computer maken niet op de eerste plaats.

Product name: Istart 2060 AIO
Model/type ref: M6100 AD0068
P/N: PB49306586

Ik heb de computer mee naar huis genomen..
Werkt toch wat makkelijker op die manier.

Bedankt!
Ik ga hier vanmiddag even voor zitten.
Ik laat jullie weten als het gelukt is !

Na lang zoeken en grote ergernissen heb ik dan eindelijk de juiste driver geïnstalleerd (denk ik)
De enige driver die nog niet geïnstalleerd is, en die ik ook niet kan vinden is de "SM Buscontroller"

Het geluid doet het helaas ook niet ondanks hij geen melding geeft dat de drivers niet zijn geïnstalleerd.
Ik heb ook geen geluid icoon in de werkbalk.

EDIT - Alle drivers geïnstalleerd en alles werkt.
Bedankt voor jullie hulp!
Was me niet gelukt zonder dit forum. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan