geen ethernetkaart na opnieuw instaleren windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

simone4

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2006
Berichten
21
hallo allemaal,ik heb een probleempje ik heb absoluut niet veel verstand van computers maar jullie kunnen me vast helpen.

mijn vader heeft een andere computer gekocht(tweedehands),het ding draaide op windows 98, dus ik heb er nu windows xp home edition op gezet,als ik nu de internet verbinding probeer te instaleren,dan krijg ik te zien dat er geen netwerkverbinding/ethernetkaart is,het geluid doet het ook niet meer. voor dat ik er windows xp op zetten deed alles het,dus ik ga er van uit dat er wel een kaart inzit.

wat moet ik doen?

alvast bedankt groetjes simone:thumb:
 
Waarschijnlijk missen nog de drivers voor de netwerkkaart en geluidskaart. Je kunt het programma Everest downloaden om te kijken wat voor hardware er in de pc zit, daar kun je dan de drivers voor downloaden bij de fabrikant-site of b.v. driverguide.com.
 
maar ik heb nog geen internet op die computer,kan ik het op mijn eigen computer downloaden?:eek:
 
Dat kan, na het downloaden op een cd branden en die cd in de pc plaatsen die nog geen internet heeft. Dan Everest installeren en draaien. Dan kijken welke hardware erin zit er dan op de andere pc (die wel internet heeft) de juiste XP drivers downloaden. Die weer op cd branden of op floppy zetten en weer terug naar de andere pc en wederom installeren.
 
ga het proberen alvast bedankt he,maar nu heb ik ook van iemand gehoord dat windows xp de kaart automaitisch zou moeten kunnen vinden en dat ik daar geen software voor hoef te instaleren
 
simone4 zei:
ga het proberen alvast bedankt he,maar nu heb ik ook van iemand gehoord dat windows xp de kaart automaitisch zou moeten kunnen vinden en dat ik daar geen software voor hoef te instaleren

Vaak dus wel.

Indien er gebruikt gemaakt wordt van een VIA chipset, en soms ook andere, zul je die drivers ervoor ook eerst moeten installeren, en daarna de drivers voor alle andere onboard chips, zoals geluid, AGP, usb en netwerk.

Met dit progje kun je zien wat je hebt
Klikkerdeklik.

De drivers voor VIA, indien je deze chipset hebt, kiezen voor 4 in 1 drivers.
Nogmals klik.
 
ik heb nu everest gebrand en op de comp zonder internet geinstaleerd en nu zie ik heel veel technische informatie,maar ik heb geen idee wat ikermee moet ik ben absoluut geen computerkenner dus hellup,ik moet daar zoeken naar de juiste info om dan de juiste drivers te downloaden,maar weet bij god niet wat nou de juiste info is.


volgens een kennis zit de ethernetkaart geintegreerd in het moederbord


helluppie:shocked:
 
Laatst bewerkt:
oke het stuurprogramma voor het geluid is gelukt,ik heb nu geluid,maar nu moet ik zien te vinden wat voor ethernetkaart er in zit? nou ik zie zoveel informatie ik weet niet waar ik moet zoeken kan iemand me helpen?
 
Staat er in apparaatbeheer ergens een geel uitroepteken, in het bijzonder bij netwerkadapters?

Configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer.

De drivers ervoor door windows laten zoeken op de XP cd, wil dat niet, in Everest de netwerkkaart opzoeken en kijken welk merk het is, de drivers ervoor ophalen bij de moederbord fabrikant of netwerkkaart/chip fabrikant.
 
simone4 zei:
hoe doe ik dat? gewoon de xp cd er in en dan?

Lange Pier zei:
Staat er in apparaatbeheer ergens een geel uitroepteken, in het bijzonder bij netwerkadapters?

Configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer.

De drivers ervoor door windows laten zoeken op de XP cd, wil dat niet, in Everest de netwerkkaart opzoeken en kijken welk merk het is, de drivers ervoor ophalen bij de moederbord fabrikant of netwerkkaart/chip fabrikant.
I repeat myself under stress, I repeat myself under stress, I repeat myself under stress, I repeat myself under stress, I repeat myself under stress, I repeat myself under stress, I repeat myself under stress,

:D
 
:shocked: wordt er inmiddels helemaal tureluurs van,me pa van bijna 70 koopt een computer en denk ach dat doet me dochter wel,maar ik heb de ballen verstand van al dat technische gedoe,ik weet hoe ik moet internetten en msn en maar daar blijft het ook bij:D

dusssssssss ben idd gestressssssssssssssssssssssssssst:p
 
by the way, ik ben nu oook bezig met een lan ........... te downloaden van asus.com zou dat wat zijn. daar heb ik ook de realtek driver gedownload en die doet ut nu(ben ik al errug trots op);)
 
simone4 zei:
by the way, ik ben nu oook bezig met een lan ........... te downloaden van asus.com zou dat wat zijn. daar heb ik ook de realtek driver gedownload en die doet ut nu(ben ik al errug trots op);)

:thumb: :thumb:

En wat heb je hier van geleerd? weet ik niet, hoef ik niet, wil ik niet, waa's da.:D

En nu die kaart nog configureren voor internet?:(
 
jaaaaaaaaaaaaaaaaa graag dan kan ik die k*t computer terug naar me ouweheer brengen en zeg ik nooit meer is goed doe ik wel ff.:eek:

moest er eigenlijk alleen ff windows xp op zetten,weet ik veel wat daar allemaal bij komt kijken. maarrrrrrrrrr 1 voordeel ik weet dalijk alles van computers
 
:p het is gelukt hij doet het ik heb een moederbord nog iets geinstaleerd en ut werkt:thumb:

bedankt he piertje;)
 
simone4 zei:
:p het is gelukt hij doet het ik heb een moederbord nog iets geinstaleerd en ut werkt:thumb:

bedankt he piertje;)

Lang piertje, is het dan,:) maar dat kennie.

:thumb: Zet 'm maar op aufgelöst.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan