geen explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Berichten
324
Ik heb mijn harde schijf geformatteerd. Windows 98SE opgezet, Versatel-modem gïnstalleerd. Het ADSL-ischermpje geeft aan dat de verbinding tot stand is gekomen.

Wanneer ik nu ofwel op explorer ofwel op outlook klik, krijg ik het Wizard-scherm. g Maar geen toegang tot het internet.

Volgens Versatel moet ik een nieuwe browser kopen, maar een jaar geleden ging hetzelfde prima.

Ik heb nu mijn oude Image teruggezet, alles doet het weer.
Weet iemand waarom ik niet van die Installatie-wizards af kom zoals boven omschreven?

bedankt voor het meedenken.
 
Dat je de eerste keer een wizard scherm krijgt vind ik heel normaal.

Wat ik niet normaal vind is dat hun als antwoord geven dat je een nieuwe "browser" moet kopen?? Dat vind ik werkelijk nergens op slaan. Ik ben benieuwd wat ze daarmee hadden willen bereiken.
 
Tanja, bedankt voor je reactie.
Die meneer van Versatel heeft een half uur lang van alles geprobeerd en kwam daarna tot de conclusie van die nieuwe browser.
Ik ben redelijk beginnend en wist zo gauw geen reactie te geven.
Mijn probleem is, dat ik van die installatiewizard niet op het gewone internetscherm kan komen. Ik blijf steken in die wizard, terwijl het adsl-modem alle seinen op groen heeft staan en het adsl-schermpje aangeeft dat de verbinding werkt.
Een jaar geleden had ik dat probleem niet bij het opnieuw installeren.
 
Maar hoe bedoel je dat je blijft "steken in die wizard". Je moet 1x opgeven wat je instellingen zijn. BV bij je outlook express de pop en smtp instellingen.

Wat vraagt hij precies als je op internet explorer drukt? Misschien kan ik (of anderen) je er stap voor stap doorheen loodsen.

Zelf moest ik toen ik nog een adsl-modem had soms het modem resetten als ik problemen had (resetknop op modem).

Ik ben niet meer zo erg thuis met win98 (om het uit mijn hoofd te doen) maar wie weet komen we er wel uit.:)

Of is het nu niet meer aan de orde omdat je een image terug hebt gezet?
 
Hallo Tanja, ik heb die image inderdaad teruggezet, maar die is verouderd en ik wilde de hele zaak opnieuw inrichten en een nieuwe image maken.
Als ik na de HD te hebben geformatteerd en WI98 geïnstalleerd, de adsl-cd installeer, krijg ik op een gegeven moment een adslverbinding. Dat is dus goed.
Maar als ik op de icoontjes van Explorer of Outlook druk, krijg ik de installatiewizard, en daarin kom ik niet verder, want de vervolgpagina's openen niet.
Wat ik niet kan verklaren is, dat het adsl-schermpje laat zien, dat de verbinding er is, en ook de vereiste lampjes op het modem branden, maar dat ik even zo goed steeds in de installatiewizard terug kom als ik die icoontjes van EXPL. en OUTL. aanklik.
Vorige keer ( zo'n jaar geleden ) heeft dit probleem zich niet voorgedaan.
 
Vervolgpagina's komen dus niet?? Hmm, raar. Dat is niet zoals het zou moeten werken.

Misschien heeft het ermee te maken dat microsoft geen ondersteuning meer geeft voor win98? En dus ook internet explorer versie 5??

Wie weet werkt het als je internet explorer 6.0 download. Hier staat de setupfile http://www.netwijs.nl/software/Installeren IE60.htm . Als het goed is download hij dan zelf de rest. Ik hoop dat het werkt zonder dat je eigen internet explorer het doet.

Ik hoor het wel. Als dat werkt, dan kan dat waarschijnlijk ook voor Outlook express 6.

Vorig jaar ondersteunde microsoft oude browsers nog. Ik meen dit jaar niet meer. HEEL MISSCHIEN heeft dat ermee te maken, maar dat is een wilde gok.

En als windows geinstalleerd is, heb je dan direct de windows update gedaan? Wellicht werkt dit ook. Ik weet niet waar die bij win98 zit, maar bij xp zit hij in configuratiescherm, systeem, windows update.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je suggestie.

Ik zal proberen om die nieuwe versies te downloaden en naar de externe harde schijf te plaatsen. Dan de HD formatteren, inrichten enz. en proberen om de nieuwere versies naar de HD te kopiëren.

Alleen begrijp ik niet, waarom die installatiewizard verschijnt. Volgens mij zou Explorer moeten openen en dan aangeven, dat de versie verouderd is.

Ik ga het toch proberen.
Ik zal de vraag nu als opgelost aanmerken, want ik ga een week het land ontvluchten. Mocht ik alsnog problemen ondervinden, zal ik weer reageren op dit bericht.

Zeer bedankt voor je uitvoerige reakties.
 
Hij zal niet aangeven dat hij verouderd is, maar microsoft geeft er geen ondersteuning meer voor. Maar zoals ik al zei, het is een gok.

Die setupfile gaat als het goed is de rest van explorer zelf downloaden. Ik ben heel benieuwd of het idee werkt.

Zo ja, laat je het weten?

Hopelijk heb je in het andere land beter weer:thumb:
 
Ik laat het je zeker weten.

Na 20 augustus. Als ik bruinverbrand ben geworden ............... ?
 
Hallo Tanja,

ik heb hetvolgende gedaan.

HD weer geformatteerd. Wi98SE en ADSL-cd geladen.
Verbinding komt tot stand.
Explorer 6 van externe HD naar windows gekopieëerd.
Windows vraagt of ik het vorige item wil overschrijven. Zo gedaan.
Explorer geopend. Wizard blijft steken, ik kom niet verder in de pagina"s: maar de verbinding is al tot stand gebracht. Dan moet ik toch sowieso meteen kunnen internetten zonder verder een wizard in te moeten vullen, of is dat niet waar?
 
Heel vreemd. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat kan.

Ik kan wel een alternatief bedenken voor Internet Explorer, maar dan weet je nog niet hoe het komt.

Alternatieven zijn Firefox (mozilla), Opera. Je kunt testen of deze niet raar doen.

En als je die wizard afsluit, kun je dan wel surfen? Zal wel niet he.
 
zeer bedankt voor je zoveelste reaktie. Geweldig.
Ik vind het ook een raadsel.
Mijn Wi98SE is een echt origineel.

Als ik de Wizard afsluit kan ik inderdaad niet internetten, ik heb inmiddels mijn image weer gedraaid en dan doet alles het weer.

Over de alternatieve prgramma's die jij noemt ga ik serieus nadenken.

Hopelijk vind je me niet ondankbaar, maar ik laat het even zo.
Zonder valse liefdoenerij: ik waardeer je meedenken in hoge mate.
 
Ik vind je zeker niet ondankbaar hoor. Ik vind het leuk dat je me op de hoogte hebt gehouden na je vakantie.

Ik vind het alleen heel spijtig dat ik je niet kan helpen.

Misschien dat iemand anders dit topic nog doorleest en een heldere ingeving krijgt.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan