geen files met ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een ftp server opgezet met serv-u, accounts aangemaakt, router portforwarding aangezet en een DNS verwijzing ingesteld. Dat werkt allemaal prima. Ik kan ook inloggen op de ftp server. Ik kan alleen geen bestanden of mappen zien, die ik wel in serv-u heb aangegeven. Iemand een idee hoe dit komt?

Hoi,

Heb je in de server programma wel bij een gebruikers groep aan gemaakt, met de rechten en directories, en tevens bij de gebruikers accounts, ingesteld bij welke groep degene hoort.

Groetjes, Dj Viper

Ik heb geen groepen aangemaakt. Wel users met de bijbehorende rechten op de mappen, maar die hoeven volgens mij geen lid van een groep te zijn. Ik kan ook gewoon inloggen, ik zie alleen geen folder listing. List folders staat aan.

Hoeft idd niet in een groep te zitten.

Maar even iets geks, toevallig wilde een vriend van mij 40 min geleden in mijn ftp, maar had hetzelfde.
Ik kan er gewoon in, ik iemand anders gebeld en die kan er ook in.
Dus ik geef zijn wachtwoord aan die vriend van me die niets te zien kreeg en daar werkt het nog niet.

Inmiddels hebben 4 mensen hem getest en geen problemen, maar bij die ene persoon werkt het nog steeds niet.

Dikke kans dat het dus niet bij je server zit ! :D

read

hoi als je de mappen toegekent hebt aan een bepaalt persoon heb je dan wel read enz aan gevinkt voor het afhalen en opzetten van bestanden?

succes groetjes mike

Dat is het dus niet, de persoon welke bij mij althans niets te zien krijgt, ziet ook niets als hij inlogt met bv mijn account waarop alles werkt.

Ik blijf erbij dat er iets bij de andere pc niet goed staat en dat je server perfect werkt :D

Klopt, ik heb inderdaad read, write en list aangevinkt. Ik probeer connectie te maken vanuit twee locaties. Beide werken niet. Vroeger werkte het wel, iemand nog suggesties?

Firewall poort 21 en misschien zelfs poort 20 openzetten ?

Zijn er wel gebruikers die wel succesvol kunnen ftp-en ?

Op de machine zelf staat geen firewall, en portforwarding staat aan in de router.

Er is geen enkele gebruiker die mappen kan bereiken. inloggen kan wel.

De service herstarten, rebooten, niets helpt. Iemand nog een idee?

Ik ben iets verder gekomen. Ik heb de logs van een FTP client geanalyseerd en kwam erachter dat deze naar de microsoft FTP service probeerde te connecten, in plaats van naar de serv-u FTP service. Ik ga eens kijken of ik die service uit kan zetten.

Behalve dat er naast serv-u ook nog een IIS FTP server aan het draaien was op de server, stond in serv-u het ip-adres van de lokale machine niet goed ingesteld. Nu werkt het wel, bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan