Geen firewall

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWtn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWtn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Iedere keer dat ik opstart komt de melding "U loopt mogelijk gevaar ..... de firewall is uitgeschakeld" Die kan je met de hand inschakelen, maar dat ging tot voor kort vanzelf. Er moet ergens iets verkeerd zijn.
Heb Malwarebytes al gedraaid.
Met dank HWtn

En wij kunnen 'ruiken' welke Windows versie je op je pc hebt?

Indien XP (geen idee of dit in andere Windows-versies ook werkt):
Start -> Uitvoeren -> wscui.cpl
Klik op Meldigen van Beveiligingscentrum instellen (staat in linker kantlijn).
Vink de meldingen over Windows Firewall af.

Tijs.

Sorry, ik ben nieuw hier en ik dacht dit was een XP forum.
Hartelijk dank voor de tip, maar als ik dat doe blijft de firewall uitgeschakeld. Mijn bedoeling was hem in te schakelen bij het opstarten v.d. computer, zoals dat tot voor kort ook altijd gebeurde.
Met dank,
HWtn

Eerste stap:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de Windows Firewall op opstarttype Automatisch staat. Indien niet, dan dubbelklikken op Windows Firewall en opstarttype veranderen naar Automatisch.
Na klikken op OK rechtsklikken op Windows Firewall en kijken of je via kiezen van Start 'm ook gestart kunt krijgen.

Lukt dat niet, dan moet je je zowiezo afvragen of je niet andere software gebruikt waar een firewall in zit, zoals (sommige) anti-virus software suites.

Is ook dat niet het geval, dan kun je het volgende proberen:
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Sla de Malwarebyte AntiMalware check over in het proces, doe de Check File System, doe de System File Check, maak het herstel punt en de backup van de registry.
In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken:
Reset Registry Permissions
Register System Files
Repair Windows Firewall

Tijs.

Bedankt, Tijs.
Ja de firewall staat op automatisch opstarten. En ja er is sinds een paar weken een nieuwe proefversie van de AVG virusscanner. Die heeft een firewall, maar dat loopt binnenkort af als AVG teruggaat op de gratis versie. Kan het zijn dat de AVG firewall die van Windows af zet en dat Windows dat meldt? Dan is er dus niets aan de hand?
HWtn

JA, dat is bijna altijd het geval: 2 actieve firewalls op je pc is vragen om problemen, dus als een AVG zijn eigen firewall-component meeneemt, dan wordt altijd de Windows Firewall uitgeschakeld.

Tijs.

Neem anders Avast Free zonder de firewall te installeren, Avast is beter dan AVG.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan