geen foutmelding bij berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

8Leonie8

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hoi allemaal,

Ik heb een word bestand gekoppeld aan een access database. Wanneer in deze database gekozen wordt voor een bepaald type product, moet hier een berekening mee uitgevoerd worden. Wordt er voor een ander type gekozen, dan is er ook een andere berekening. De berekening werkt, alleen de formule voor het type wat niet gekozen is geeft een foutmelding, terwijl ik liever zou hebben dat hier gewoon niks komt te staan.

Om het iets duidelijker te maken:

aantal = 6

type 1 180
type 2 200
(Er zijn overigens nog meer types, maar voor het gemak heb ik hier twee types genoemd. De waarden per type staan niet in de database)

Als in de database gekozen wordt voor type 1, wordt in word de berekening gemaakt: 180*6, wordt er gekozen voor type 2 dan wordt de berekening: 200*6. Hiervoor heb ik onderstaande berekening:

{ ={ MERGEFIELD aantal}*{ IF { MERGEFIELD type} = "type 1" "180" ""} }{ ={ MERGEFIELD aantal}*{ IF { MERGEFIELD type} = "type 2" "200" ""} }

Het probleem:
Als ik het samenvoegen uitvoer wanneer er in de db gekozen is voor type 1 is de uitkomst:

1080 !Onverwacht einde formule

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er in word in plaats van een foutmelding niks komt te staan.

Iemand een idee?? bvd!

Gr leonie

{ IF { Docvariable type} = "type 1" {= { Docvariable aantall } * 180} "" }

Vervang DOCVARIABLE door MERGEFIELD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan