geen geavanceerd in tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

els12

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Hoi
groot probleem en begin met de eerste:
bij internetopties mis ik het tabblad geavanceerd, zo kan ik de dingen niet meer weg-of aanvinken
misschien komen de rest van mijn problemen daar ook vandaan daarom wil ik dit eerst oplossen
ik heb alles al via opgradepagina bijgewerkt en explorer 6 staat er nu op maar dat helpt allemaal niets
dus hoe krijg ik mijn tabblad geavanceed er op
Ik kan namelijk ook geen messenger downloaden want hij wil gewoon niet worden geinstaleerd
als ik de computer opstart dan krijg ik de foutmelding"msimg 32 dll " en dat krijg ik ook als ik outlook express opstart, dus dat heeft dan ook wel met messenger te maken maar ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg hem er niet op. Met of zonder zonealarm, dus daar zit het hem ook niet in
wie kan mij helpen?????

Welkom op Helpmij Els!

Graag meer info: welke Windows jij gebruikt, wat heb je laatst met de PC gedaan...

Groetjes
Falco

hallo falco
ik heb windows 98 op mijn computer en ik weet niet hoelang ik dat tabblad niet heb maar toen ik daar wilde kijken voor eventueel standaardwaarden herstellen had ik het dus niet meer. De ellende begon eigenlijk met messenger, hij werke op een gegeven moment niet meer en hoe dat kwam weet ik niet maar met verwijderen en opnieuw instaleren werd het niet beter. Ik kon me niet meer aanmelden. Dus of het een met het ander te maken heb dat weet ik dus niet Nu kan ik hem niet meer instaleren . Hij doet net alsaof hij gaat installeren maar er gebeurt verder niets met Messenger 6.1
Wel heb ik dus via de site van window opgrade de hele meute die je kon verbeteren verbeterd, en dan ook explorer 6 er op gezet, maar niets helpt.
hopelijk kan je hier wat mee
groetjes Els

Ik zou in ieder geval eerst op virussen en spyware checken, want heel erg vaak zijn dat de oorzaken van problemen. Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.

spybot

En hier kun je een online virusscan doen.

Laatst bewerkt:
Is dat 98 of 98SE ??
Zoals Tanja vraagt: is de PC verder "schoon" ?
Geen virusse, spyware, trojans e.d. ??

Falco

hallo falco
Ik heb window 98
en heb norton virusscanner en zonealarm en die doen allebei hun werk goed.
ik heb aleen nog geen spywere gedraaid en misschien moet ik dat ook eerst even doen
groetjes Els

beste falcon
heb alles gedaan wat je hebt aangeraden en directx staat er nu keurig op
er is niets veranderd, nog steeds geen tabblad geavanceerd. Ik heb via software msn weggehaald en dan krijg je met het opstarten geen foutmelding meer. Nu heb ik hem weer proberen te instaleren (msn) en weer krijg ik het niet voor elkaar hij geeft aan dat er een foutmelding in de bibliotheek zit msimg 32 dll is beschadigd.en nu zit hij dus wel in mijn software (via configuratiescherm) en dan krijg je dus weer opstartfout. Nu heb ik bij datzelfde software voor herstellen gekozen en wat blijkt, er moet een bestandje in mijn tepm van window zitten en die zit er niet en dan kan hij ook dus niet hertsellen en verder instaleren het bestandje wat hij zoekt is:1x000tmp\msnmsgs ik mis dus dat bestandje en hoe kom ik er aan om hem verder te laten herstellen?
ik hoop dat je hier een beetje wijs uit kan worden
groeten els

beste falcon
heb fout gemaakt bij beschrijving van nummer
het moet zijn c/window/temp ixpooo. tmp
sorry, want zo kom jij er natuurlijk ook niet uit
groetjes Els

Dat bestandje kun je niet vinden. Zoals ik het lees, msn gaat na het instaleren ook een bestand zetten in je TEMP mapje. Het vreemde is dat hij daarna niet werkt. Ik maak hier 3-4/dag het TEMP mapje schoon en alles werkt nog.
Je kan proberen om de register terug te zetten met: scanreg /restore.
Over deze en andere handelingen kun je veel vinden op de pagina van Tax op: http://go.to/wintips . Klik daar op Windows 98 en vervolgens lees 1 en ander rustig door.
Misschien de makkelijkste weg zou zijn om Windows 98 gewoon er overheen te zetten met de CD. Dus NIET formatteren maar gewoon er overheen zodat eventuele beschadigde bestanden vervangen worden.
Heb je nog gecheckt voor spyware, hijackers, e.d ?

Groetjes
Falco

Als je het tabblad 'geavanceerd' terug wilt hebben, dan zou je het even aan Pieter Arntz moeten vragen.
Hij lost het gegarandeerd voor je op. Heeft hij al bij meerdere mensen (waaronder ikzelf) gedaan.

Lees hier maar eventjes...

[oeps]oh ik zie het al... het gaat om meer dan het tabblad alleen. Sorry.[/oeps]

Laatst bewerkt:
Donovan, als je de klachten van Els goed leest dan zie je dat Win 98 is beschadigd, of een deel van (msimg).
Jij refereert alleen naar mogelijke hijackers en volgens mij heeft Els nog niet gecheckt op spyware en hijackers.
Je kan hijackers weghalen (als ze op de PC zitten) maar dat herstelt beschadigde Windows bestanden niet.
Denk ik dan..

Falco

Beste Falco

Ik heb spybotsd12.exe gedownload en alles laten checken. Hij had 96 problemen gevonden die ik heb laten herstellen. Ik ga nu windows 98 eroverheen zetten, is dat goed of moet ik eerst iets anders doen?
groeten els

Dat is goed. Je kan nog checken voor hijackers met het progje 'hijack this': http://mjc1.com/mirror/hjt/

Met Spyboot je moer regelmatig checken voor Updates. Als de PC 1 maal schoon is dan 2-3x / week steeds voor updates checken. Zo houd je de boel schoon.

Groetjes
Falco

Beste Falco

Wie je in werkelijkheid bent weet ik niet maar ik kan je wel zoenen. Na weken en weken prutsen met de computer is het eindelijk gelukt.
Heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel dank voor je hulp.

Groeten els

Hoi Els,
Ik weet ook niet wie je bent in werkelijkheid. We hebben alleen hetzelfde “bouwjaar” zie ik (in jouw profiel). Wat het zoenen betreft.. :o :o :love:
Ik ben blij dat alles werkt nu. Dus je krijgt (hoop ik) een rustige weekend.
Blijf de PC regelmatig “schoonhouden” met updates van SpywareBlaster, S&D en/of andere beveiliging progjes.
Nog een extra tip(je) om de PC zonder gevaar schoon te houden. Het is een klein progje: Disk Cleaner. Je vindt het hier: http://www.xs4all.nl/~mp2004/
Download de versie met (un)installer. Zet progje op de PC. Vink alles aan behalve Opera. Iedere keer als je stopt met interneten “run” even deze progje kort, Zo houd je bepaalde mapjes schoon. Tevens wis je alle “sporen” van bezochte pagina’s, etc.

Dus graag gedaan :thumb:
Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan