• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geen gefilterdewaarde in draaitabel laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik heb hopelijk een simpele vraag en ook een dito antwoord, alleen weet ik hem niet..

Ik heb een draaitabel met (bijv) een lijst met namen. In een draaitabel ernaast wil ik er iets uitfilteren, maar bij een aantal namen komt de gefilterde waarde niet voor, waar de draaitabel "korter" wordt. Is het mogelijk, om toch altijd deze personen te laten zien? Met een "0" of een leeg veld?

Zie ook het simpele voorbeeld..

Bijlagen

Dat kan wel, dan moet je eerst alles weergevn in de kolommen en dan de kolommen die je niet wil zien verbergen. Dan krijg je zoiets als dit Excelbestand

Is dit wat je bedoelt?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Gert,

Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar in jouw voorbeeld laat je een leeg veld zien bij theo en piet.. Dit is juist wat ik ook in de draaitabel naar voren wil halen. Maar dat komt omdat ik niet geheel scherp ben geweest in mijn voorbeeld.. Het gaat namelijk om het aantal en dus niet de som.. Dus voor de volledigheid zal ik het voorbeeld nog een keer toevoegen en ook mijn gewenste resultaat..

Bijlagen

Wat iemand misschien een "mooie" nette oplossing. Ik kom veel in de "knoei" met koppeling plakken naar Powerpoint. Omdat de "lengte" van de tabellen nog wel eens wil verschillen. En dit geldt ook voor de eindtotalen deze worden soms ook gelinkt, maar goed als deze elke keer op een andere positie komt blijft er van de formule ook weinig over..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan