Geen geluid/ 1kant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeyafca

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
24
Hallo,

ik zit met 2 vragen.

1. Ik heb 2 speakers naast me pc staan die zijn aangesloten via een draad aan me geluidskaart via de aansluiting achter mijn pc. alleen het probleem is dat ik gene geluid hoor, totale stilte! ik heb al zo veel dingen geprobeerd maar het helpt allemaal niet. ik heb een VIA AC'97 geluidskaart. het rare is, dat als het geluid het heel soms wel even (vervormd) doet en daarna niet meer, dan is mijn geluidskaart ook nergens terug te vinden:S ik kan hem nergens meer selecteren enzo:S


2. Als het geluid het dus heel soms doet dan heb ik maar geluid vanuit 1 speaker! ik heb de balans al gecontroleerd, daar ligt het niet aan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.


Bedankt:thumb:
 
ja die heb ik geínstaleerd, alleen als het geluid het dus niet meer doet en ik wil de drivers opnieuw instaleren dan zegtie: de VIA Vinyl AC'97 bevindt zich niet op dit systeem.

Maar dat kan niet want ik weet 100000% zeker dat het een VIA Vinyl AC'97 is, want die drivers heb ik altijd gebruikt en ook met het programma everest, waar ik toen een keer mee gekeken heb, gafdie toen aan dat het een ac 97 geluidskaart betreft.....
 
dat probleem komt me erg bekend voor heb het zelf ookgehad dat idd het geluid er soms vervormt uitkomt dat komt omdat je geluidskaart in een fout PCI slot zit, je videokaart werkt alleen van sloten 3 en hoger niet 1,2 als je hem van slot veranderd werkt het wss (tellen doe je vanaf de kant waar je AGP of PCIe 16x slot zit daar begin je met 1)
 
'' komt omdat je geluidskaart in een fout PCI slot zit, je videokaart werkt alleen van sloten 3 en hoger niet 1,2 als je hem van slot veranderd werkt het wss (tellen doe je vanaf de kant waar je AGP of PCIe 16x slot zit daar begin je met 1) ''

kun je dat iets duidelijker uitleggen?:p ik ben niet zo van de computertaal:p
 
Als je een onboard-geluidskaart hebt, heb je niets met een PCI-slot te maken.

Even vanaf het begin: open Everest en kijk wat er staat bij:

Multimedie, Windows Audio en daaronder PCI/PnP Audio.

Kijk ook bij Moederbord, Moederbord, Naam moederbord.

Zet die gegevens in je antwoord.
 
bij everest->audio en pci/pnp audio staat: VIA AC'97 Enhanced audio controller

moederbord: Veld Waarde
Moederbordnaam MSI KM3M-V (MS-7061) / KM4M-L (MS-6734 v1) / KM4AM-L (MS-6734 v2) / MS-6786
 
waar kan ik de huidige driver verwijderen?

en moet ik deze downloaden? (deze staat als tweede)

VIA Smart5.1CH Sound Drivers Description • WHQL Pass for Win 2K/XP
• Merge VT1616B/VT1617/VT1617A/VT1618 driver
• Driver version: 6.14.01.4160 (WinXP/2K/98/ME)
• Driver version: 6.14.01.4150 (WinXP 64-bit)
Update Date 2006-10-02
Your System OS Windows 9X/Me/2000/XP (3104KB)Windows XP 64bit (6469KB)
 
Wanneer je werkt met windows xo is dat de goede.

Ga even naar configuratiescherm=>systeem=>apparaatbeheer=>hardware apparaten.

Daar kiezen voor de geluidschip en dan stuurprogramma verwijderen

waar kan ik de huidige driver verwijderen?

en moet ik deze downloaden? (deze staat als tweede)

VIA Smart5.1CH Sound Drivers Description • WHQL Pass for Win 2K/XP
• Merge VT1616B/VT1617/VT1617A/VT1618 driver
• Driver version: 6.14.01.4160 (WinXP/2K/98/ME)
• Driver version: 6.14.01.4150 (WinXP 64-bit)
Update Date 2006-10-02
Your System OS Windows 9X/Me/2000/XP (3104KB)Windows XP 64bit (6469KB)

Ik bedoelde de tweede keus vanaf boven en dan de driver voor jouw chip, ik neem aan dat je geen 64-bits draait, dus dan de linker keuze!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok dankjewel, me geluid doet het weer, maar nu komt probleem 2 weer naar boven,, er komt maar uit 1 speaker geluid....:(:(
 
Eerst de speakers maar even omwisselen om uit te sluiten dat deze kapot is:D
 
als ik ze omwissel dan doet die andere speaker het weer wel en die eerste het wee rniet, het ligt dus niet aan de speakers....

wat dan?
 
Ok het volgende.

Ik neem aan dat je twee speakerboxen hebt en geen aparte subwoofer.

Ook heb je dan twee draden: een draad van de "hoofdspeakerbox" naar de computer en ook een draad van de "hoofdlluidsprekerbos" naar de andere luidspreker.

Wissel nu de draden eens om, dus, alles blijft hetzelfde alleen echt de draden verwisselen.
Je zult zeggen: wat maakt dat nou uit, maar ik heb al heel wat keren meegemaakt dat daar dit probleem door veroorzaakt wordt.

Dus voor alle duidelijkheid:

de draad die je nu gebruikt van speaker naar pc gebruik je als draad van speaker naar speaker
de draad die je nu gebruik van speaker naar speaker gebruik je als draad van speaker naar pc
 
Laatst bewerkt:
Ook in dit geval eens even proberen wat draden om te wisselen
 
dat heb ik gedaan, en dan blijkt dus weer dat de speaker die het normaal wel doet, het nu niet meer doet en de speaker die het normaal niet doet, nu wle doiet....

nog steeds maar geluid van 1 kant dus...
 
lijkt me typisch geval van kapotte aansluiting ofzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan