Geen geluid bij Achter ingang

• Onderwerp starter Onderwerp starter Polm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Polm

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Mijn computer heeft twee ingangen (Lime van kleur) voor mijn speakers, een aan de voorkant en een aan de achterkant. Als ik hem er bij de voorkant insteek dan doet het geluid het gewoon maar niet als ik hem bij de achterkant er in steek.

Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe kan ik het probleem oplossen?

Hey Polm,

Het is waarschijnlijk een van de jumpertjes die niet goed zitten, in hoeverre heb je verstand van hardware? Of kan je misschien even vertellen welk model moederbord je hebt?

/Humes

Ik heb me PC wel een aantal keer in en uit elkaar gezet, dus ik weet wel waar alles zit. Ik heb ook wel is eerder van jumpertjes gehoord maar zou niet weten waar die precies zitten.

Ik heb een ASUS A8N-SLI Deluxe moederbord.

Je zal de handleiding er even op na moeten lopen, er zitten achter op je moederbord bij de aansluiting van je geluid een paar jumpertjes. Je moet even kijken, maar het kan dat deze niet goed zitten.

qjf5m_cmos_clear_jumper_1.jpg

Het blauwe 'dopje'

Maar je moet even in je handleiding kijken voordat je iets loshaalt!

Ik heb 2 van die blauwe dopjes. Een zit helemaal rechts onder en staat op de 2 rechter staafjes (links er van is er 1 leeg en dan is er weer 1 staafje) en ik heb ook een jumpertje iets meer naar links en die staat op de linkerkant met rechts van hem 1 staafje over.

ik weet toevallig dat deze dingen ook je bios ofzo kunnen resetten maar dit heeft dus ook met geluid te maken?

Jumpers regelen veel hardwarematige connecties op je moederbord, je kunt er onderandere je CMOS chip mee resetten inderdaad.
Maar ik kan zo niet vertellen welke je moet hebben, ik weet alleen dat ze in de buurt zullen zitten van je geluids aansluiting achteraan je Moederbord.
Je moet echt met de handleiding aan de slag.

in de Manual staat dat de linker jumper er is om RTC RAM te clearen, en de rechter is mijn Chassis intrusion connector.

Dat zijn de enige 2 jumpers die ik heb op mijn moederbord. Er zit er geen in de buurt van me geluid ingang aan de achterkant.

Ik heb wel een lang draad die van de achteringang naar de voor ingang gaat, hij heeft 3 zwarte balkjes die ik bij de front panel en back panel in kan steken. (ik hou altijd 1 zwart balkje over) Op deze zwarte balkjes staat: Audio, HD Audio en AC'97.

Misschien heb je hier wat aan?

In je handleiding, op pagina 2-28, Kopje 13.
Dit zijn de pinnen waar het om gaat, er zit waarschijnlijk 1 connector op die naar voorin je kast loopt.
Maar ik ben bang dat en een paar pinnen zijn die niet verbonden zijn. Er is dus waarschijnlijk nog 1 jumpertje nodig op deze pinnen... dit is ooit bij mij een probleem geweest.

Dan zou ik het zo eerlijkgezegt niet weten... want volgens mij is het niet van invloed dat de AC97 stekker niet in het moederbord zit.

Ik hoop dat iemand anders er nog wat over te zeggen heeft

Zou het ook een software probleem kunnen zijn? Mijn Sound Manager geeft namelijk wel aan dat ik de plug-in er in geplugged heb. Het is trouwens gewoon één draadje voor 2 boxen, ik zou hem ook in me Ipod kunnen stoppen.

En ik denk dat de Front Panel connector waar je het eerder over had er gewoon voor is zodat ik mijn plug-in er aan de voorkant in kan doen.

Nee het is mogelijk ze allebei tegelijk te gebruiken.
En er is inderdaad maar 1 stekker nodig voor 2 boxen... ik denk dat het hardware matig is, maar ik ben vastgelopen...

HLEP

Hier is een schematische tekening van mijn moederbord, misschien helpt dat.

http://www.fixya.com/support/p362849-asus_a8n_sli_deluxe_motherboard/manual-10992/page-36

Dat onderste plaatje zijn de pinnen helemaal vol en dan gaat dat draadje dat ik eerder heb getekend naar voren toe, waar hij in dezelfde soort pinnen combinatie gaat zodat het draadje van de achterkant naar de voorkant is verbonden zodat ik mijn plug-in er aan de voorkant in kan doen.

Het bovenste plaatje zit helemaal niks in, zou ik deze dan van een jumpertje moeten voorzien?

Hij doet het, ik zag toevallig bij een van die plaatjes van me laatste link hoe er 2 jumpertjes op de front panel Audio connector zaten. Ik heb er dus ook op die manier 2 jumpertjes op gezet en nou doet hij het. Dit houd wel in dat hij het van voren niet doet maar dat maakt mij niet uit.

Je heb achteraf dus toch gelijk, maar ik dacht dat ik die kabel er gewoon op moest houden die achter naar voor verbinden.

Hartstikke bedankt :thumb: :D

ps: damn wat voelt het goed als je zoon klein *** probleempje heb verholpen :D

Laatst bewerkt:
Als t eenmaal is gelukt voelt t goed. K ben zelf ook blij dat je succes hebt :D

Veel plezier dr mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan