Geen geluid bij muziek en youtube

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaatdv

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Dag lieve mensen,

Ik heb sinds enkele dagen geen geluid meer via windows mediaplayer, VLC, youtube en filmpjes op sites als facebook e.d.
Wel heb ik geluid met skype en krijg ik een opstart- en afsluittoontje van Windows (Ik heb XP).
Ik heb me al rot gezocht op het internet naar wat de oorzaak zou kunnen zijn... Mijn volume staat dus ook niet op "dempen" en staat wel degelijk opengedraaid.

Ik heb enkele dagen geleden wel CCleaner op de laptop geïnstalleerd. Misschien heb ik daarmee iets fout gedaan? De dingen die ik uitgeschakeld had, heb ik echter allemaal terug ingeschakeld.. Dus ik zou het niet weten. Ook dat K-lite codec programma heb ik geprobeerd, maar het brengt me niet verder.

Wat ik wel raar vind is dat, als ik op "eigenschappen" klik, bij mijn volumeregeling, dat het mixapparaat staat op Bleutooth. Ik heb al regelmatig geprobeerd om dat te veranderen naar Realtek HD audio, maar als ik het dan opnieuw open zie ik het terug op Bleutooth staan! (terwijl mijn Bleutooth knop afstaat).

Ik zit voor een maand in het buitenland en versta niets van buitenlandse TV enz. Daarom dat ik graag wat filmpjes wil bekijken in mijn vrije tijd... Maar zonder geluid is dat nogal frustrerend... iemand oh iemand die me kan helpen?

Ohja, graag in amateurtaal, want ik ken niets van computertaal:) ik wist met moeite bij welk topic ik dit item moest posten dusjaa..

Alvast erg bedankt!

geen geluid op youtube of op Ulratop
rechts onderin het beeldscherm staat een luidsprekertje, dat moet je aanklikken, daaronder staat "Mixer".
Vervolgens moet je dat woord aanklikken, dan komt er een klein schermpje, met geluidschuifjes, vervolgens de meest rechtse omhoog schuiven of inschakelen. Zo simpel.

http://www.webinars.nl/support/geen-geluid/

Laatst bewerkt:
Alles staat ingeschakeld en op max volume... Andere oplossing?

Kijk eens in de configuratiescherm naar audio instellingen.
Daar kun je aangeven welk apparaat (standaard) gebruikt moet worden bij afspelen van audio. (Je HD Audio kiezen en ok.)
Suc6

Dat is niet mogelijk. De enige optie is "Bleutooth" voor audio- instellingen, en er zijn geen andere mogelijkheden om te selecteren.

Gisteren echter kon ik nog wel voor HD audio kiezen... Maar dan versprong ie altijd weer naar Bleutooth. Nu staat die optie er gewoon niet meer tussen.

Zo vreemd.

Als je bij systeem hardware kijkt staat je geluidskaart er ook niet bij?
Ook geen apparaat met uitroepteken?
Lijkt er op dat je de drivers van je geluidskaart opnieuw moet installeren.

Nee staat er niet bij, ook niet met uitroepteken..
Heb op "bijwerken" geklikt en dan komt er dat er geen betere hardware gevonden is..
Verder weet ik niet hoe ik die geluidskaart opnieuw moet installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan