Geen geluid bij Siemens laptop amilo 1425

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
hallo,

Ik denk ik vraag het maar eens op deze forum of iemand mij kan helpen. Ik heb sinds 6 mnd. een laptop amilo 1425 en sinds 1 maand geen geluid. Er zit een ac 97 driver in standaard en die geeft een geel rondje bij apparaatbeheer met een uitroepteken erin.

Ik heb de helpdesk van siemens al gebeld die weten het niet de laptop is 2 weken naar siemens geweest en voor reparatie. Kwam terug zelfde gedoe weer. Geeft ook aan code 10. Niemand weet wat dat is ik wordt er niet goed van.

Bij siemens hebben ze mijn hardware in een andere computer gedaan en toen zeiden ze je geluid werkte toen wel. Dus ze weten het gewoon niet.

Is er iemand die dit ook heeft en vanalles heeft geprobeerd en ik heb nog garantie tot november maar siemens wil niet een andere laptop geven. alleen repareren. Kan ik waar ik de laptop heb gekocht een nieuwe eisen. Verders doet het goed alleen geen geluid

groetjes Jansie

Laatst bewerkt:
Download de recentse driver van de Realtek website.
(De driver in het zesde vakje van bovenaf.)

Deinstalleer de huidige driver via Configuraitescherm > Software.

Reboot de PC en klik op annuleren als de de Wizard nieuwe hardware opent.

Ga naar het gedownloade bestand en dubbelklik erop.
Volg de aanwijzingen op het scherm.

Laatst bewerkt:
laptop amilo 1425 geen geluid

;) Ik ga het proberen je hoort het nog bedankt alvast.

groetjes Jansie

Laatst bewerkt:

Ik heb het geprobeerd maar het zelfde verhaal code 10 en de hardware werkt niet goed zegt de wizard. Weer een uitroep teken bij apparaatbeheer.

Toen ik nog geluid hard voor dat de laptop voor reparatie weg moest gaf het ook een krakend geluid en dan bevroor mijn muis en kon ik alleen nog op de aan/uit knop drukken. Dan deed de laptop het weer. Alleen het geluid dan niet.

Het programma wat ik net heb gedownload daar kreeg ik wel een melding bij dat windows dit niet ondersteunde.

Weet je ook wat code 10 is?
En of dit wel op te lossen is.

groetjes Jansie

Jammer dat het nog niet gelukt is.

Over code 10 dit staat in Help en ondersteuning:

Als de hardwaresleutel van het apparaat de waarde 'FailReasonString' bevat, wordt de betreffende tekenreeks als foutbericht weergegeven.
Deze tekenreekswaarde wordt door het stuurprogramma of de enumerator in het foutbericht geplaatst.
Als de hardwaresleutel niet de waarde FailReasonString bevat, wordt het volgende foutbericht weergegeven:
Kan dit apparaat niet starten. (Code 10)

Aanbevolen oplossing.
Het apparaat start niet. Klik op Stuurprogramma bijwerken om de stuurprogramma's voor dit apparaat bij te werken.
Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten.

Dit verhaal zegt eigenlijk, dat het apparaat niet kan starten zonder dat Windows XP daar een reden voor kan opgeven.
Niet erg behulpzaam.

Het stuurprogramma voor Realtek AC97 is niet digitaal ondertekend door Microsoft, maar Realtek heeft wel voor comptabiliteit met Windows XP gezorgd.
Niets om je zorg over te maken dus

Siemens heeft je laptop al hardwarematig onderzocht, dus dat wordt lastig.
Ik ga nog verder op zoek. Misschien weet intussen een andere helper een oplossing.

.

Ja, ik hoop dat iemand het antwoord weet en anders ben ik bang dat ik het altijd zonder geluid moet doen. Ik gebruik deze laptop voor mijn opleiding en ik heb geen computer. Het koste mij 1100 euro en dan vindt ik toch dat het geluid ook wel mag doen.

In ieder geval bedankt :thumb: dat er iemand voor mij wil nakijken ik ben namelijk nog maar een beginnende wat computers betreft.:o

Siemens heeft wel gezegd dat ze de laptop nog een keer willen ophalen en toch nog een keer willen nakijken, maar ik heb hem nodig en je krijgt geen leen laptop. En dat kan dan zo 3 weken duren. echt balen ik denk dat een laptop toch meer problemen geeft als je zo hoort.

alvast bedankt voor het nakijken.

groetjes Jansie:)

jansie zei:
Siemens heeft wel gezegd dat ze de laptop nog een keer willen ophalen en toch nog een keer willen nakijken, maar ik heb hem nodig en je krijgt geen leen laptop. En dat kan dan zo 3 weken duren
Ik zou als ik jou was de garantiebepalingen heel erg goed nalezen.

Vaak is er een garantie "on site", dus bij de koper aan huis.

Als dat in jouw geval niet zo is, kijk dan of er iets staat over reparatie die langer duurt dan x werkdagen,
waarbij een vervangend apparaat ter beschikking moet worden gesteld.

Hint: dreig in je contact met Siemens met het omroepprogramma Kassa! dat wil nogal eens helpen.

Ik heb de garantie nagekeken en Siemens doet alleen de service ophalen en repareren.

En ze kunnen niet zeggen hoe lang het duurt maar voor een laptop staat sowieso 10 tot 15 werkdagen. En als er dan een onderdeel bestelt moet worden duurt het nog langer.

Siemens zei dat ze het zo doen en niet anders.:evil:
En hij doet het toch zeiden ze en je mag de laptop laten ophalen als het jou uitkomt. Ik zei het komt mij nooit uit ik heb de laptop zeker elke 2 dagen nodig. Ze hopen natuurlijk dat ik te lang wacht garantie voorbij is.

Ik zal het proberen met KASSA, wie weet ik las namelijk laatst dat iemand ook een laptop naar siemens had gestuurd en krassen erop had bij terugkomst en dan doen ze moeilijk en die moest ook 4 weken wachten. Ik wil gewoon iemand die thuis repareerd.

Groetjes Jansie

Ik heb op de Fuji Siemens site toch de garantievoorwaarden opgezocht.

Uit je woorden maak ik op dat je geen "Garantie met service ter plaatse" hebt?

Misschien overbodig, maar dit is de betreffende pagina?

Ik neem aan dat je binnen een straal van 50 km om een servicepunt woont?

nee ik heb geen garantie met service ter plaatse daar had ik eerst geen idee van omdat dit de eerste computer voor mij is en ik niet wist hoe zoiets werkte.

Later begreep ik dat ik binnen zoveel dagen me daarvoor had kunnen verzekeren en ik woon ook niet in een straal van 50 km.

groetjes Jansie:D

Jansie,

Had je geluid vanaf het begin toen je de notebook had ontvangen?
Dit is hoogstwaarschijnlijk softwarematig probleem aangezien ze al hadden opgehaald.

Heb je je systeem al eerder opnieuw geinstalleerd? zoniet dan is er een functie om het systeem d.m.v. toetsencombinatie tijdens het starten van het notebook het system opnieuw te gaan installeren.

Kan je geluid horen als je een headset op je laptop aansluit?

heb je die helpdesk gebeld, mischien bestaat er een test om de geintegreerde geluidkaart te testen. mischien is het de moederbord....

Het is veiliger om de driver in de veilige modus te verwijderen en computer opnieuw starten zodat ie het geluidkaart zelf kan detecteren. test meteen of je geluid hebt, trouwens je kan het al horen als je de computer start of je de windows deuntje hoort.
Probeer deze acties uit te voeren. Succes!

:thumb:

Ik weet zelf nog niet eens wat er nou goed is gegaan, maar ik had ineens geluid. Het rare is ik had die ik gisteren had gedownload er weer uit gehaald want die werkte ook niet.

En toen heb ik de cd-rom van driver & ultilities erin gedaan, maar dat had ik al vaker geprobeerd en alles opnieuw erin gezet. Toen opnieuw opstarten en nog geen geluid, maar toen wou ik wat afspelen via media player heb ikgeluid.

en bij apparaat beheer staat de driver goed zonder uitroepteken. Volgens confrugratie scherm(geluid) heb ik geen geluid. Ik heb dus geluid maar alleen bij media player en rechts onderin ook geen luidsprekers icoontjes.

Weet iemand hoe dit kan en zal dit wel goed gaan. :shocked:

groetjes Jansie

Je hebt in prencipe wel geluid via media speler door mp3 af te spelen.

Zoals ik al zei heb je al geprobeerd de systeem geheel opniew te gaan installeren? want dit duid op een softwarematig probleem te zijn.
bel de fabrikant voor de zekerheid voor de volgorde van de drivers, want bij sommige producten is het van beland dat je de goede volgorde de drivers installeer.

Succes.

Ja ik heb het systeem al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, ik zal contact opnemen voor te vragen hoe het zit met de volgorde van de drivers.

Alvast bedankt!:thumb:

Jansie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan