geen geluid bij win 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessicaW

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
195
Ik heb een pc geformateerd en er win 95 opgezet, en dat is zonder problemen gegaan. Maar na de installatie heb ik geen geluid.
Er is wel een geluidskaart aanwezig in de pc, maar ik heb geen software voor die geluidskaart; dit ben ik kwijt denk ik.
Dus ik heb geen geluid, dus er staat ook geen geel luidsprekertje rechtsonderaan in de taakbalk.
Ik heb wel de cd: Fantasy universal multimedia pack, en Soundboostar 3d misschien is dat het software voor de geluidskaart?
Maar als ik beide installeer dan werkt geluid nog steeds niet.
 
Je kan beter even op de kaart kijken (serienummer). Is het een losse of onboard?
 
Dit staat er

Highscreen

FCC ID:LWHA211A60 Sound Boostar 16/32 3D V 1.4
 
Er van uitgaande dat je wel de goede drivers hebt geïnstalleerd: kijk bij Apparaatbeheer of je geluidskaart erbij staat, kijk in Geluiden in het Config.scherm of je kaart hier bijstaat en of het geluidsniveau niet te laag staat. Je kan hier ook het tray icoontje aanzetten (mits je kaart herkend wordt).

Ik kijk even naar een stuurprogramma.
 
Oke bedankt alvast, ik kan nu niet controleren, zodra ik het wel heb gedaan zal ik ff weer een bericht terug sturen met resultaten.
 
Drivers tested with Win 95 en Win 98. Self extracting file. Extract to temporary folder. Delete all sound,gaming controllers in system device manager -> Restart your pc -> new hardware found -> search for driver -> have disk -> browse to temporary folder -> point to "inf" file -> follow instructions in instalationprocedure. Have fun.......


snap ik niet helemaal heheh....kan je dit vertalen in nederlands?
 
Driver is gestest met WIn95 en Win98
Zelfuitpakkend bestand: downloaden en dubbelklikken; geef een map op waar je in wilt uitpakken (onthouden waar!)
Ga naar Apparaatbeheer, kijk onder Besturing voor geluid, video en spelletjes. Verwijder daar de driver voor je geluidskaart (aanklikken > Verwijderen)
PC opnieuw starten
Zodra Windows opstart vindt hij de geluidskaart waar geen drivers meer voor zijn.
Geen Windows opdracht om zelf te gaan zoeken en verwijs naar het uitgepakte bestand. Hierin staan 1 of meer .inf bestanden. Welke precies nodig is kan ik zo ook niet zeggen. Bekijk vooraf even wat je precies hebt uitgepakt en welk .inf bestand misschien de juiste is. Als er maar één is, dan is het gemakkelijk. En anders geeft Windows wel aan dat het niet de juiste is.

Overigens kan het zijn dat die "Besturing .... enz" niet aanwezig is, in dat geval wellicht een Onbekend Apparaat genaamd (zoiets als) PCI MultiMedia Audio Device. Dan zou je die kunnen verwijderen, maar hierop dubbelklikken en Driver opnieuw installeren heeft hetzelfde resultaat. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan