Geen geluid bij Windows Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

pioen

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Berichten
10
Hallo,

ik wilde even een kort filmpje maken met Windows Movie Maker met de bedoeling om dit als bijlage naar iemand op te sturen.Ik heb Windows Movie Maker gebruikt maar krijg helaas geen geluid. Mijn Asus netbookje (Eee pc) heeft een ingebouwde camera en microfoon. Het beeld is goed alleen krijg ik dus geen geluid als ik het filmpje afspeel. Ik heb alle geluidsinstellingen nagelopen, ook de ' normale' van mijn netbookje dus weet niet wat te doen. Ik ben ook op zoek gegaan naar een ander gratis programmaatje waarbij ik ook nog wat zou kunnen bewerken maar dat heb ik niet gevonden. Of beter: ik vond wel wat maar dan snapte ik het niet helemaal . Dus een tip voor een ander leuk programmaatje voor digibeten mag natuurlijk ook. Maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig of ik iets over het hoofd zie. Ergens op internet las ik dat dit bij Asus vaker voorkomt maar ik kon het fijne daarvan niet achterhalen.
 
Kan je wel geluid opnemen met de ingebouwde geluidrecorder van Windows (Start>Bureau-accessoires>multimedia (of entertainment) ). Kan je daar wel geluid mee opnemen? Als dat wel het geval is, is er waarschijnlijk toch ergens een foute instelling gemaakt...
 
Hallo Andrea, ( Andre?)

Dank je voor je reactie.
ik heb het testje gedaan zoals je zei, ik zie het signaal op en neer gaan als ik spreek, weet alleen niet waar ik het moet opslaan om het terug te luisteren.
Als je me dat nog even zegt dan luister ik het nog even af. Het signaal heb ik sowieso met 25% versterkt.
 
Volgens mij krijg je de mogelijkheid om het op te slaan als je het wegklikt, bij het indrukken van [Control] en , als je klikt op het de opneem-knop of misschien in het menu een optie "opslaan".
P.S. Andreas ;)
 
opslaan

hallo Andreas,

Ik zie wel dat ik het kan opslaan maar waar kan ik het opslaan, dwz onder welk bestand kan ik een audio het beste opslaan. Dat weet ik niet.
( moet zo weg, ben er pas later vanmiddag terug maar stel reacties nog steeds op prijs).
 
Het maakt niet uit waar je het op slaat en onder welke extensie (waarschijnlijk WAV of MP3). WAV maakt grotere bestanden, MP3 is wat minder van kwaliteit, maar dat is (eigenlijk) niet te merken (en dus kan je het beste MP3 kiezen...).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan