Geen geluid door webcam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolandaatjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2003
Hallow beste mensen :)

Ik heb vanmiddag enkele programma's gedownload en geïnstalleerd voor het gebruik van mn webcam..
1 daarvan heet PalTalk. Het programmaatje was voor mij niet interessant dus besloot ik het te deïnstalleren.
Ik heb dit netjes gedaan via Instellingen>Configuratiescherm>Software, enzovoorts, maar het programma blijft terugkomen!!! Elke keer als ik mn pc opnieuw heb opgestart verschijnt het icoontje weer rechts onder in beeld en blijkt het programma nog gewoon op mijn pc te staan :-/

Bovendien heb ik geen geluid meer... naar mijn weten heb ik alle stekkertjes en dingetjes goed zitten (vanmiddag deed alles het nog gewoon) en het lampje op mn boxen doet het gewoon!

Ik begrijp hier helemaal niets van, vandaar dat ik hier naartoe ben gekomen om jullie om hulp te vragen!

Alvast bedankt :)

Beantwoord mijn vragen en we komen denk ik alweer een stuk verder ;) :p

1. Staat er rechts onderin de taakbalk (de system tray) nog wel een luidsprekertje wat aanduidt dat het geluid geinstalleerd is?
2. Ga nog eens terug naar software (conf. scherm) en kijk of het daadwerkelijk uit de lijst weg is of dat het er nog steeds staat.
3. Ga in conf. scherm ook eens kijken bij Systeem --> tabblad Apparaatbeheer bij Besturing voor ..... of daar geen uitroeptekens staan ed

1. Mja... rechtsonder staat mijn "Creative Mixer"-icoon met ut luidsprekertje er bij, net als gewoonlijk

2. Ik heb verscheidene malen geprobeerd om het programma te verwijderen via het Configuratiescherm, en het verdwijnt wel degelijk uit de lijst, maar elke keer dat mijn computer opnieuw opgestart is komt het weer te voorschijn.

3. In Apparaatbeheer had ik ook al gekeken inderdaad, en er staat aangegeven dat alles werkt zoals het hoort...

Ik hoop dat je me alsnog verder kan helpen :P

1. Ok, das mooi, dubbelklik eens op het luidsprekertje dat NAAST dat creative ding staat... Check dan bij de schuifregelaars of ze niet uit staan en of er geen vinkje staat bij Dempen.

2. Misschien moet je me eens exact vertellen hoe dat de-installatie programma eruit ziet. Meestal klikken we de boodschappen van "unable to delete bla bla bla ..." gewoon weg maar ik heb het ook wel eens gehad dat er toch steeds resten van overbleven die de boel verziekten als een gek.
Tevens kun je me misschien zeggen of er nog dingen geactiveerd / geupdate / geinstalleerd worden tijdens het opstarten van windows? Dan wel in de dos fase dan wel na het inloggen / het windows geluidje?

3. Ok, dat zal dan wel kloppen :)

1. Uhm... geluidprobleem is opgelost :) je bent een engel :D

2. Naar mijn weten worden er geen dingen geactiveerd / geupdate / geinstalleerd tijdens het opstarten van windows...
Ik krijg al een tijdje het bericht dat er een apparaatbestand mist, genaamd vserver.vxd, maar die melding had ik ook al voordat dit probleem ontstond... Ik weet niet of dat hier wat mee te maken kan hebben?

Ohw... ik vergeet nog wat:

Het deïnstallatieprogramma:
"Paltalk will be completely removed from your system once you press OK. NOTE: All files in the Paltalk directory will be removed! Please make a separate copy of any userfile you wish to keep."

Dus ik klik OK....

"Paltalk has been uninstalled!"

nogmaals OK, en weg is ut windowtje

verder niks!

Hmmm... Vreemd... Programma's die zichzelf weer installeren... Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat het programma het internet nodig heeft (am I right?) en dus auto opstart zodra je connectie hebt. Mag ik vragen wat voor connectie je hebt (56k, isdn, kabel, adsl, satelliet)? Want stel je hebt een permanente verbinding dan start hij dus altijd op.
Het rare is alleen dat hij verdwenen moet zijn na de deinstallatie. Is het een onderdeel van een overkoepelend programma zoals een Studio of Workshop achtig iets (zoals Norton System Works of DJ Studio, ik noem maar wat)?

Ik heb een kabelverbinding ja... dus ik heb sowieso gelijk verbinding met het internet.

En nee, ik heb het programma los gedownload! Waar ik wel achtergekomen ben is dat het programma niet meer werkt... alleen het icoon verschijnt rechts onderin de taakbalk, maar ik kan het programma niet meer starten.
Wel kan ik het afsluiten, maar daar schiet ik weinig mee op, want als ik mn computer later weer aanzet is ie dr weer :P

Ik heb Spybot - Search & Destroy aan het werk gezet, maar ook dat mocht niet baten

:(

Ohwjee

Ik zei net wel heel leuk dat het programma uit de lijst verdwijnt als ik het verwijderd heb bij mn software in het Configuratiescherm, maar dat is helemaal niet het geval!

Vergeef me voor mijn stupiditeit.... *bloos*

Verandert dat nu iets aan de zaak? In mijn voordeel? ;)

Haha misschien wel in jou voordeel. Probeer hem eens voor de gein nog een keer te verwijderen? Direct nadat je de eerste keer hem verwijderd hebt? Misschien vraagt windows je wel erom of je het uit de lijst wilt halen omdat het "blijkbaar" al verwijderd is. Dit hoeft nog niet te betekenen dat je er vanaf bent!

Maakt niet uit of het wel of niet werkt maar probeer sowieso eens de map op te sporen waar het programma staat of zou hebben gestaan. Probeer de overgebleven resten (mappen / logs / userfiles) te verwijderen en reboot eens.

Als dat niet werkt kun je dit nog ff proberen:

1. Ga naar Start --> Uitvoeren
2. Typ in: msconfig --> [enter]
3. Ga naar het tabblad Opstarten (achteraan)
4. Kijk of er een bestandsnaam staat dat verdacht veel lijkt op dat "PalTalk". Er staat meestal een adres / pad achter wat het activeerd of waar het zich bevindt.
5a. Keuze 1: haal het vinkje voor het verdachte bestand weg en het zal niet meer opstarten en dus ook niet meer verschijnen.
5b. Als er een duidelijk pad achter staat (zoiets als C:\Program Files\Paltalk\paltalk.exe) kun je die map verwijderen en verwanten. Je zult er nu verzekerd van zijn dat het programma niet meer komt opdagen...

Wat deed het 'em nou uiteindelijk? Benk wel benieuwd naar :)

Nou...

Ik heb gedaan wat je zei: bij Uitvoeren msconfig ingevoerd en gekeken of er iets stond dat op Paltalk leek...

Dat was inderdaad het geval :) ik weet niet meer precies hoe het bestand heette, maar het had iets met internet te maken (Paltalknetdetect ofzoiets).

Vinkje weggehaald en nu start ie in ieder geval niet meer steeds op :)

Binnenkort komt er iemand bij me langs die beweert dat ie het helemaal van mn computer af kan halen, maar vraag me niet hoe hij dat wil doen ;)

groetjes!!!!!

en nogmaals bedankt :)

Kunnen wij ook wel ;). Ik had al een 'hint' gegeven :D

5b. Als er een duidelijk pad achter staat (zoiets als C:\Program Files\Paltalk\paltalk.exe) kun je die map verwijderen en verwanten. Je zult er nu verzekerd van zijn dat het programma niet meer komt opdagen...

Zie daar. Heb je ook weer wat schijfruimte erbij ;) :p

Ik heb nu alles wat met Paltalk te maken heeft (wat hetzelfde wereldbolletje als icoontje had) verwijders, maar er blijft 1 bestandje staan! :-s

Dan staat er: "kan pnetaware niet verwijderen. De toegang is geweigerd"

Hoe het bericht er verder uitziet weet je denk ik wel... Enig idee hoe ik daar iets aan kan doen?

Nee, dat weet ik niet zeker... Er zijn er twee. Eentje vertelt je dat het programma in gebruik is door een ander programma en 1 zegt gewoon "Toegang geweigerd" en verder niets.

Als het de eerste is, moet je ff op ctrl + alt + del drukken tegelijk en dan in de lijst met processen dat programma opzoeken want dat betekent dat dat programma al draait en dat moet eerst beëindigt worden. Klik op Taak Beëindigen. Het kan even duren als het een hardnekkig programma is dat je na een tijdje "Reageert niet ..." krijgt te zien. Klik dan nogmaals op Taak Beëindigen en je moet ervan af zijn. Controleer dit door weer op ctrl alt del te drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan