geen geluid, fouten in appbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik weer.

Onder peripherals (of zoiets) stond:
AC97 AUDIO: auto
AC97 MODEM: auto

ging volgens mij over alle onboard onderdelen.

Dat was het enige wat ik kon vinden over audio.
Het woord "sound" heb ik nergens gezien.

Laatst bewerkt:
Tanja, Pasja, ik moet nu stoppen, ga hier morgen of zo weer mee verder. Hoop dat jullie dit topic blijven volgen?
En spui maar vast je ideeën... neem ik ze morgen meteen mee!

Ik heb die link van Pasja ook uitgepakt, en die ac97.inf zou het moeten zijn. Vreemd dat hij het niet doet. Ik heb eigenlijk weinig ideeen meer.:confused:

Ik ben ondertussen nog eens bezig geweest.
Kom er niet uit hoor.

Heb uit apparaatbeheer die 2 met geel vraagteken wederom verwijderd, opnieuw opgestart, en krijg dan dat eerst dat ie een "onbekend apparaat" vindt. Daarvan heb ik ook geen idee wat dat moet zijn. Blader ik hem naar dat gedownloade bestand, geeft ie aan dat ie geen stuurprogramma voor dit apparaat kan vinden. Ook niet in Windows of wat dan ook.
Dat laat ik dan maar zo.

Dan gaat ie verder en komt met de melding dat ie dat PCI Multimedia Audio Device vindt en daarvoor een stuurprogramma moet installeren. Ook dan laat ik hem bladeren naar dat gedownloade bestand, maar komt ook met de melding dat ie geen stuurprogramma voor dit apparaat kan vinden.

Wat misschien dan een aanwijzing kan zijn: in de taakbalk staat rechtsonderin geen volumeregeling. Ook in confscherm, geluiden zijn die knopjes om een geluid af te spelen, niet aktief.

Heel vreemd allemaal. Je zegt dat audio in het Bios op auto staat. Lijkt me correct. Misschien kun je hem nog veranderen in enabled?

Ik weet anders ook niet meer waar je het in moet zoeken.

Audio kan ik kiezen tussen AUTO of DISABLED.

Maar: Doe ik iets niet goed met dat gedownloade bestand? Ik heb het gedubbelklikt, dan krijg ik 2 bestanden en daarnaar verwijs ik bij het installeren.
Beschrijf anders eens PRECIES hoe ik dat dan moet doen?

Laatst bewerkt:
Misschien geeft dit wat meer info over de chip op het moederbord?

udi%20sound.jpg

tot mijn spijt moet ik Tanja's antwoord "overnemen", ik weet 't dus ff niet meer.

Als het mijn machine zou zijn dan zou ik nog een ultieme poginjg wagen :

ALLE geluidsverwijzingen in apparaatbeheer verwijderen / deinstalleren en dan de pc opnieuw opstarten en dan maar "hopen". (verwijs wel naar dat AC97 drivertje op enig moment..............)

Dàt heb ik dus ook al meermaals gedaan, Pasja. Maar kom daar niet verder mee, blijf in hetzelfde kringetje ronddraaien.

Misschien iemand anders een idee?
Blijf het a.u.b. proberen!

Ik blijf het problemen, al kan ik zelf niet meer helemaal volgen wat ik doe. Ga nu gewoon op mijn gevoel af.
Voorgaande printscreen ( UDI) gaf wat termen waarop ik ben gaan doorzoeken.

Heb nu dit gevonden:

Chipsatz Treiber 2.80.010a
(20.3.2001)
430TX, 440BX, 440DX, 440EX, 440GX, 440LX, 440MX, 440ZX, 810, 810E, 810E2, 815, 815E, 815P, 815EP, 815EM, 820, 820E, 840, 850
Win9x/Me/2k

(1) Added support for Intel 815P Chipset.
(2) Incorporates a fix for the pre-mature exit of the INF installer, which occurs when the hard drive of a system with the Windows 2000 operating system installed on one stepping (example B1) of the Intel 82801BA (ICH2) controller is moved to a system that has a different stepping (example B2) of the Intel 82801BA controller.
(3) Included an updated digital signature file: ICH2CORM.INF (Windows Me only) addressing an issue with the driver provider string under the device manager for the Intel 815EM bridge devices.

Ben hiervoor terecht gekomen op deze site:
http://www.hardtecs4u.com/files/intel/
(en toen de 25e van boven)

Wie o wie kan me zeggen of dit verstandig is, of dat er een andere optie is???

Nou luitjes, de vlag kan uit!

Een hele dag ploeteren, maar het is wel voor mekaar!

Ik heb wel 5 - 6 drivers gedownload op driverguide. Enkelen haalden helemaal niks uit, anderen gaven foutmeldingen bij het installeren. Dus ik had het gevoel dat ik er nog niet was. Maar weer eens alles verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw opgestart, ook weer laten zoeken in de map downloads en JA hoor, in ene klonk daar het vertrouwde windows geluid in alle hevigheid!

Mijn hartelijke dank voor jullie hulp en steun!!!

Blij dat je er zelf nog uitgekomen bent. Tip die je ik je waarschijnlijk niet hoef te geven is om die drivers op een cd te zetten he:D Scheelt volgende keer een hoop werk en geduld.

Ja, wat dacht je...
Maar dan eerst het beeld óók nog oké he!

thumb-up.gif
thumb-up.gif
thumb-up.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan