Geen geluid, geen spraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukevenlo

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo,

ik heb last van het volgende probleem:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat
is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer
geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma
of functioneert het niet naar behoren

Ik weet dat er vaker van dit soort vragen zijn gesteld, maar ben in andere topics er niet uitgekomen, ook omdat ik bijvoorbeeld een ander moederbord had. Moederbord is trouwens een Asus P4S533-VX en bij Multimedia staat onder PCI / PnP Audio: SiS 7012 Audio Device. Dit zie ik via het programma 'Everest'. Ook heb ik al bij configuratiescherm en dan Geluiden en Audioapparaten gekeken, maar ik kan nergens iets selecteren, dit is dus omdat de computer mijn boxen en headset niet herkent. Het probleem is ontstaan nadat ik van de Windows Home Edition naar de Windows Professional Edition ben overgestapt, omdat deze laatste sneller is. Eerst werkte alles, maar nu heb ik blijkbaar iets fout gedaan of iets niet gedaan.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

Joep van der Hoogt

Ok, ik heb het gedownload en heb setup geopend. Maar bij het installeren komt de volgende foutmelding:

UpdateDriverforplugandplaydevices

-536870397

Duw ik op ok komt er ook nog:

SiS 7012 PCI Audio driver setup - Installshieldwizard

Fail to install audio driver for windows xp
Setup will exit.

Wat nu?

Bedankt voor het reageren op dit late tijdstip

Gr. Joep

pff das jammer

heb jij een zogenaamde merkpc?

het type nr van je moederbord kan ik niet op de asus site vinden.

je hebt ook geen bijgeleverde cd rom meer?

Ik heb een VAIO pc, al vrij oud. Geluid heeft het hier ook op een andere professional editie gewerkt. Wat voor cd's heb ik nodig? Kan wel aan de installatiecd's komen van deze professional edition komen denk ik. En ook op de home editie doet het geluid het. Is het niet dat ik iets moet updaten, zoals in die foutmelding staat? De driver voor plug and play devices updaten?

nee ik denk dat omdat je dus een nieuw besturingssysteem gezet hebt dat je dus je chipset en sounddriver kwijt bent

waarom ben je eigenlijk over gestapt?
ik vraag me af of ie sneller is en behouden netwerkmogelijkheden is er niet zoveel verschil toch?

cd rom van je moederbord?

en merkpc welk typenr?

Laatst bewerkt:
Ik heb eerst altijd met professional edition gewerkt en die werkte prima, totdat we een probleem kregen (ook hier op het forum gevraagd) maar uiteindelijk is de oude professional edition overgeschreven. Ik heb toen een tijdje met de Home Edition gewerkt, maar ik merkte dat ie toch stukken langzamer was (ik speel bijvoorbeeld Call of Duty 2 en op bepaalde delen kan ik niet normaal spelen). Geloof niet dat we een cdrom van het moederbord hebben, zou niet weten waar of wat...

Het type computer is PCV-RX407 Sony VAIO PC

Ben nog altijd aan het zoeken op die site, het heeft iets met de YAMAHA AC-XG audio driver te maken in ieder geval, dat komt me ook bekend voor namelijk. Andere tips zijn welkom, ik moet denk ik iets downloaden maar ik weet niet wat

hoe zit het met je uitroeptekens in apparaatbeheer?

verder ga ik nu eerst plat;)

Ergens op een site lees ik dit:

6.
Installing drivers:

6a. Install the chipset driver first >> Reboot.

6b. If a "Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus" is present in Device manager >> install the driver >> Reboot.

6c. Uninstall old sound drivers:
Check in Add/Remove Programs in the Control Panel for an Audio device driver (i.e. AC97).
Go to the Device Manager and uninstall the driver (Right click on the device >> uninstall).

Install the sound driver >> Reboot.

The drivers to install can be found on a CD that came with the computer/motherboard/sound card.

Er staat wel wat ik moet doen, maar niet hoe...

Het is gelukt. Ik ben in de C: schijf wezen kijken en zag daar iets bekends staan, heb dat geinstalleerd en na een reboot werkte het geluid weer.

Bedankt voor de moeite

Op de C: schijf stond een map drivers, daar stonden weer verschillende andere maps in waaronder: AudioYamaha, SiSChipsetdriver en SiSUSB2. Heb overal de setup gedaan, vroegen ze om een reboot en bij het terugkeren in windows ging er zich iets installeren. Vervolgens deed het geluid en de microfoon het weer

dan had je ze dus nog niet geinstalleert toen je ze gedownload had van site zoals ik gaf.

maar ok het is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan