geen geluid, goed beeld en firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonicsjezer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
geen geluid, raar beeld en firewall is weg

hey mensen,

Ik ben helemaal niet bekend met pc's enz enz
Dus weet ook niet percies waar is hetmoet plaatsen, als het niet goed is hoor ik het wel..

maar mijn vraag is..

Mijn pc was gecrasht, toen had ik opnieuw windows geinstalleern alleen nu heb ik een paar rare dingen..

- geen geluid meer
- beeld kan niet anders dan 800x600 :confused:
- me firewall is weg

ik had al een klein beetje gezocht en vond dat ik everest moest downloaden
heb ik gedaan mja kom nu dus niet verder:rolleyes:

videokaart:nVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8x
geluidskaart: SigmaTel STAC9750/52 @ SiS 7012 Audio Device

dat waren me vragen
hoop dat het een beetje duidelijk overkomt ikzelf snap er niks van mja

iig bedankt michael:)

Laatst bewerkt:
kijk hier heb je al een driver voor je geluid
http://www.idt.com/?genID=STAC9750&source=products_genericPart_STAC9750 alleen moet je je wel registreren daar klik je ff op add to mydit

voor omdat je niet hoger dan 800x600 krijgt nouw hmmm ga naar je bureaublad klik met je rechtermuisknop en dan eigenschappen en dan naar instellingen wordt daar jouwn videokaart herkent zo ja dan moet je ff een update downloaden

wat heb jij gedaan hersteld of geformateerd als je geformateerd hebt dan zal die wel weg zijn of anders download gewoon een gratis firewall allemaal even goed sunbelt kerio personal firewall is een goeie

hoor het nog?:thumb:

voor zover ik weet heb ik niks geformateerd
me pc startte niet meer op dus had er nieuw xp opgezet..

ok maar iig thnx voor de snelle reactie..

Ik heb me geregistreert... maar dan:P? wat moet ik klikken?:o :o

En als ik kijk bij de instellingen van me beeldscherm zie ik ook niks staan over videokaart
dus denk niet dat ie hem erkent..

De firewall gaat wel lukken thnx:)

ik hoor het wel

Kijk eens in Everest welk merk en type moederbord je hebt (of pc, als het een merk pc betreft), dan kan je daar de meeste benodigde drivers vandaan halen.

Helaas schrijf je nog niet welke Windows versie je geïnstalleerd hebt. Als je dat ook nog even wilt vertellen, kunnen wij precies vertellen waar je de drivers kunt vinden.

p.s. vergeet IDT voorlopig even, het gaat waarschijnlijk makkelijker om alles op één adres te halen.

voor zover ik weet heb ik niks geformateerd
me pc startte niet meer op dus had er nieuw xp opgezet..

ok maar iig thnx voor de snelle reactie..

Ik heb me geregistreert... maar dan:P? wat moet ik klikken?:o :o

En als ik kijk bij de instellingen van me beeldscherm zie ik ook niks staan over videokaart
dus denk niet dat ie hem erkent..

De firewall gaat wel lukken thnx:)

ik hoor het wel

dan weten al wat het probleem is waarom jij niet hoger krijgt dan 800x600 dat worden dan ff de driver van je videokaart downloaden weet je al de merk en type dan kan ik het ff voor je opzoeken;)

dan weten al wat het probleem is waarom jij niet hoger krijgt dan 800x600 dat worden dan ff de driver van je videokaart downloaden weet je al de merk en type dan kan ik het ff voor je opzoeken;)

Dat staat er al, maar als de Topic starter windows XP heeft zou dat goed herkend moeten worden TENZIJ de juiste chipset drivers niet geïnstalleerd zijn. Dus laten we bij het begin beginnen, het moederbord van de juiste drivers voorzien, de rest komt daarna vanzelf.

ok bednakt voor jullie tijd maar..

heb even gekeken..
heb wel xp pro geinstalleerd..

naam van me moederbord is: Gigabyte GA-8SIML v2 (3 PCI, 1 AGP,1 CNR, 2 DIMM, Audio,Video, LAN)

is dit de goede?

er stat nog wel iets bij over moederbord chipset oid: SiS 650

weet niet of je daar wat aan heb..
thnx michael

btw: geluid doet het ook nog niet firewall is al gelukt

uhms alles werkt toch niet helemaal

ik heb die kerio firewall geinstalleerd alleen dan kan ik niet meer op internet heb em er nu weer vanaf en dan dan doet internet het gewoon...

waar komt dit door?

je moet gewoon ff de verbindengen van jouwn browser accpeteren dus op sla toe klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan