Geen geluid hdmi / scart combinatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Defoff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2013
Hallo,

Ik heb een LG home cinema set en sinds kort ook een LG flatscreen led tv.
Hierop aangesloten zitten mijn home cinema set via scart, en mijn laptop via hdmi.
Op mijn oude Samsung tv werkte het prima om zo het beeld van mijn laptop op de tv te krijgen en het geluid van mijn stereo eronder i.p.v. het geluid van de tv zelf.
Nu heb ik ook een tulip geluid stekkertje gekocht om dat te proberen i.p.v. scart maar daarmee ook geen succes..
Kan iemand mij helpen weer zowel beeld als goed geluid te krijgen?

Alvast bedankt!

Hallo Defoff,

Welkom op Helpmij.nl!

Gaat het geluid wanneer je normaal tv kijkt, dus zonder laptop, wel over je home cinema heen?

Ik vermoed dat je namelijk ergens op je tv moet instellen dat je het geluid over je home cinema wilt hebben.

Laatst bewerkt:
Nee dan ook niet, terwijl hij dat ook wel voorheen (met mijn oude tv) deed.
Als ik de functie dvd aanzet op mijn home cinema doen gewoon al mijn boxen het.
Ik heb ook al geprobeerd op de tv en laptop instellingen te zoeken waarin ik iets kon aanpassen, alleen kan ik echt niks vinden wat verandering maakt.

Heb je geluid viaheadphones al gestuurd, met een tulp stekker van zo een jack naar tulp?

Ik ben er denk ik niet zo in thuis als jou haha. Ik snap niet precies wat je bedoeld. Ik heb nu zo'n rood/wit stekkertje van mijn home cinema naar de tv. Dat probeerde ik om dat de scart ineens niet meer werkte met deze tv.

Je hebt een headphones aansluiting op je televisie zitten, dat is een zelfde aansluiting die je ook terug vind op telefoons en tablets voor het geluid.

De kabel die pcexpert bedoeld is deze:
1806_small.jpg
.

Je zou dus de ene kant in je headphones van je televisie kunnen stoppen en de andere kant in een rood en witte poort van je reciever.

Ja het is daarmee gelukt! Bedankt!
Ik moet wel zowel me tv geluid als stereo geluid aanzetten maar dan komt wel alleen het geluid uit de boxen van de stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan