Geen geluid in gamers-editie!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonardboth

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hallo helpmijers,

ik heb een vrij groot probleem. Ik heb vanaf vandaag een zogenoemde (illegale) gamersversie van windows xp geinstalleerd, omdat deze vele malen sneller is. Nu werkt alleen het geluid niet meer!! Bij apparaatbeheer onder Other Devices staat oa Multimedia Audio Controller. Voor dit apparaat zijn dus geen drivers geinstalleerd. Het probleem is nu: deze krijg ik niet via de ingebouwde wizard geinstalleerd. Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt!

Hallo leonardboth,

Ik heb gezien dat het dus om een ILLIGALE Versie ging,
DIT IS VOLGENS DE REGELS VAN HELPMIJ VERBODEN !!

Gelieve de vraag af te sluiten,

Mvg,

Marco

@ Marco

TS vraagt om drivers voor zijn geluidskaart, dit is gewoon toegestaan volgens de regels. Dat het om een illegale versie van XP gaat, maakt neit uit, zolang er maar niet word gesproken over waar deze vandaan komt.

@ leonardboth

Om welke geluidskaart gaat het?
Is het een merk pc? Zo ja, dan kan je de drivers vinden op de site van de fabrikant.
Heb je een driver cd? Gekregen bij de aankoop van de pc, want ook daarop staat de driver.

Het gaat om een interne geluidskaart op een asus p4b mobo. Ik zal zo eens kijken op de asus site. Bedankt:P

Ik heb de drivers gevonden en ze geinstalleerd, maar nu heb ik een ander probleem! Het apparaat wil niet starten! Hoe kan ik dit oplossen?

Gooi het apparaat er in apparaatbeheer helemaal uit, herstart de pc. Dan wordt de kaart opnieuw gevonden. Misschien dat het dan lukt.

Ben je er zeker van dat je de juiste driver te pakken hebt?

Ik gebruik de driver die ik hier gedownload hebt. Ik ga nu even proberen wat je zei, je hoort het zo:P

[EDIT]Niet gelukt, er staat nog steeds: "This device cannot start (Code 10)"[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Probeer het anders even met de driver van je cd. Heb je trouwens alle andere drivers geinstalleerd? Zoals de chipset driver.

Ik ben de cd kwijt:o. Hoe kan ik dat zien? Er staan bij other devices ook nog 6 unknown devices, waarvan de pc dus niet weet wat het is, wat moet ik daatmee?

Ik krijg inderdaad het vermoeden dat je alle drivers nog moet installeren.

Ga naar de site van de fabrikant en download daar je drivers. Installeer eerst je chipset driver en vervolgens de rest.

Maak anders even een schreenshot van Apparaatbeheer en plaats die hier.

Alles gedaan wat je hebt gezegd, maar het werkte nog steeds niet, dus heb ik maar weer de normale XP Home erop gezet, nu werkt het wel:P

Bedankt voor alle hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan