Geen geluid in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buster91

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Hey allemaal,

Ik heb mijn probleem al in verschillende topics langs zien komen, maar er zat voor mij geen oplossing tussen. Ik heb mijn laptop (Acer Emachines E725) geformatteerd en daarna de drivers van de website van Emachines gedownload. Alles werkt, behalve het geluid, toch staat er bij Geluid; 'Dit apparaat werkt correct'. Ik heb toen de drivers gedownload van de website van de fabrikant (Realtek High Definition Audio), maar ook nog steeds geen geluid.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Groeten..

Heb je de chipsetdrivers als 1e geinstalleerd?

Maak de installatie van je geluid even ongedaan.
Herstart je pc en check again.

Dit al geprobeerd? (komt van site emachines)
1. Reboot the computer.
2. Navigate to Start=> Control Panel=> System and Maintenance=> System=> Device Manager. Check
the Device Manager to determine that:
• The device is properly installed.
• There are no red Xs or yellow exclamation marks.
• There are no device conflicts.
• No hardware is listed under Other Devices.
3. Roll back the audio driver to the previous version, if updated recently.
4. Remove and reinstall the audio driver.
5. Ensure that all volume controls are set mid range:
a. Click the volume icon on the taskbar and drag the slider to 50. Ensure that the volume is not muted.
b. Click Mixer to verify that other audio applications are set to 50 and not muted.
6. Navigate to Start=> Control Panel=> Hardware and Sound=> Sound. Ensure that Speakers are selected
as the default audio device (green check mark).
NOTE: If Speakers does not show, right-click on the Playback tab and select Show Disabled Devices
(clear by default).
7. Select Speakers and click Configure to start Speaker Setup. Follow the onscreen prompts to configure
the speakers.

In de lijst op de site van Emachines stond geen chipset driver bij mijn versie van W7 (Ultimate x64).. Ik heb de stappen gevolgd, maar geen succes..

de oplossing!!

Hoi, allen die dit intresseert.

aan het bericht te zien heb je het inmiddels misschien al opgelost,
maar even ter informatie van gebruikers die nog steeds op dit probleem stuiten:
de oplossing is relatief simpel, vond ik zojuist uit na 1,5 dag ruzie met de laptop van mijn vriendin, zij heeft ook een emachines g725.. met vista basic... en ik raade haar windows 7 64 bit aan.. maar toen deed het geluid het dus niet XD. blijkt nou. op de e machines website kun je ook een bios update verkrijgen, de 3.1 versie, nadat ik de bios had geflashed had ik weer geluid!!

dus niet lopen *****n met 20 verschillende drivers en chipset drivers zoals ik probeerde,
maar gewoon even de bios updaten ;)

wees er wel zeker van dat je hem van e-machines (of acer) download!! en dat je de juiste heb voor jou model :) hoewel de meeste notebooks van e machines dezelfde bioschip hebben.

hoop dat ik aardig wat mensen wat gezoek en frustratie heb mogen besparen :)

@Webbieweb666:Welkom op Helpmij..:thumb:

Dank voor je (evt)oplossing.Daarmee kan dit topic nu voorzien worden van een slotje.Topic is uit 2010 en derhalve op zich niet actueel meer.En zou normaal gesproken met rust gelaten mogen worden.

Mvg,
Frank Wannet
sectiemoderator Hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan