Geen geluid in WMplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansie59

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Werk met windows 7.Geluid werkte voorheen prima.Downloadt regelmatig films en muziek van spotnet.Sinds kort speelt mediaplayer wel gewoon af,maar alles zonder geluid.Als ik een muziekcd in station stop komt er normaal geluid.Speakers werken ook prima(logiteck).Geluid via b.v. youtube en afspeelgeluiden van windows werken ook gewoon.Heb bij instellingen gekeken en probleemoplossers maar vind geen oplossing.Wie helpt mij?

Hallo Manamana,
Bedankt voor je reactie.Heb alles gedaan wat je voorstelde,zelfs tot 2x toe.Bij het uitschakelen kwam de mededeling dat er nieuwe instellingen werden gewijzigd en de pc automatisch zou worden herstatrt,wat ook gebeurde.Daarna alles weer aangevinkt zoals was beschreven en zelf de pc weer opnieuw gestart.Helaas...Via windows media center kan ik wel alles afspelen,maar dat werkt ook niet echt prettig.Geluid blijft dus weg bij de mediaplayer.Ik geloof niet dat je de mediaplayer kan verwijderen,want zit ingebakken in windows geloof ik.Anders zou ik het programma kunnen verwijderen en misschien weer opnieuw kunnen installeren?
Graag je mening hierover.

Vriendelijke groet,
Hansie

VLC Player is stukken beter en lichter dan Windows Media Player.
Dus cd's afspelen en audio bestanden via WMP werkt wel?
Is dit bij ieder type filmpje zo of enkel bij die van een bepaalde extensie? (vb: .avi .wmv etc.)

En je kan Windows Media Player wel verwijderen hoor. Je doet dit door naar configuratiescherm te gaan, software verwijderen en daarna links klikken op windows onderdelen in- en uitschakelen.
Maar kijk eerst even of dit bij ieder formaat filmpje is.

Ik kan wel cd's em bestanden afspelen in WMP,alleen zit er geen geluid bij,dat het op internet wel doet en via het windows mediacenter ook.Het probleem zit hem volgens mij dus in de WMP.Als ik die inschakel,flitst er ook nog iets op,waarna WMP start,weliswaar zonder geluid.Als ik WMP verwijder,heb ik ook geen cd-dvdbrander meer!Dus wat is wijsheid?

staat je geluid aan van WMP? Klik links op het geluidsicoon en dan op mixer. Zorg wel dat WMP aanstaat. Misschien staat het geluid ervan op 0.
En wat flitst er precies op?

Mijn geluid staat aan,maar er klinkt helemaal niets.Alle probleemoplossers binnen windows geven aan dat alle apparaten goed werken en dat speakers ed goed zijn aangesloten.Wat het probleem dan veroorzaakt blijft een raadsel...
Ik heb je raad opgevolgd en VLC mediaplayer gedownload en geinstalleerd en dat werkt erg goed.Vraag me wel af of ik nu WMP moet verwijderen van de pc?Of maar gewoon laten voortbestaan en niet meer gebruiken?
En hoe kan ik nu cds en dvds branden?

Kan je zelf kiezen... Ik persoonlijk vind VLC Player stukken beter.
Indien je toch liever WMP wilt gebruiken kunnen we de oplossing zoeken. Misschien eens snuffelen in de opties van WMP om te zien wat de output is van het geluid.

Wie weet reageer ik binnenkort nog op je verzoek.In elk geval hartelijk bedankt voor je reacties en hulp.
Vriendelijke groet,

Hansie59

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan