geen geluid koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
Hoi,

Op mijn computer zit een aansluiting voor koptelefoon, maar als ik mijn koptelefoon er in plug hoor ik niets.Iemand enig idee hoe hier geluid uit te krijgen?

Groet, Leonie
 
Doet het geluid het wel als je een andere koptelefoon of speakers aansluit (indien je die hebt)
Staat het geluid misschien ge-mute?
 
In het configuratiescherm onder geluid zegt de pc dat de koptelefoon goed werkt.

Waar kan ik het venster met de volumeregeliing vinden? (waar je het dus op mute kan zetten)

Groet, Leonie
 
In het configuratiescherm zegt ie dat omdat de geluidskaart goed functioneert. probeer het toch eens even op een ander apparaat, speaker.
 
Aan de achterkant van mijn computer zitten een aantal aansluitingen, maar uit geen ervan krijg ik geluid.
Heel irritant. Ik heb de computer nog niet zo lang en er nog nooit geluid uit gekregen....
Aan de voorkant zit een aansluiting voor een koptelefoon en ik dacht dat is makkelijker dan aan de achterkant klooien, maar daar komt dus ook nog steeds geen geluid uit.
Ik weet dat er ergens een venster is waar je je volume kan regelen hader, zachter, mute ed, maar dat kan ik nergens vinden, want ik dacht misschien staat het geluid gemute.

Hoor het heel graag.

Groeten, Leonie
 
Hoi,

Ik heb ondertussen het paneeltje gevonden (volumemixer). Daar kan ik de geluiden alleen regelen van de koptelefoon, windows toepassingen, windows mail en de media player.
Maar ik zie niet het volume van mijn geluidskaart weergegeven.
Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik onder besturing geluid.
High definition audio apparaat vermeld staan. Als ik bij eigenschappen van dit apparaat kijk. Staat er dit apparaat werkt correct en bij locatie staat: locatie 0 interne high definition audio bus.

Ik snap het niet. Ik hoor het heel graag als iemand me wat meer kan vertellen.

Groet, Leonie
 
nog wat. Als ik wat afspeel zie ik het bij de koptelefoon wel groen uitslaan, de metertjes, in de volumemixer, dus er gebeurt wel wat, maar ik hoor niets via de koptelefoon...zucht....

Groet, Leonie
 
Heb je de plug ook helemaal ingestoken?
Je voelt een paar klikjes als de plug er helemaal in zit.
 
Je zou toch aannemen dat Leonie de koptelefoon even ergens anders op getest zou hebben... :confused:
 
Hoi,

Koptelefoon is niet stuk. Doet het gewoon op de mp3 speler.

En de koptelefoon zit helemaal goed in de aansluiting. Verder duwen kan niet.

Iemand nog ideeën?

Hoor het heel graag.

Groet, Leonie
 
Nou kan het zijn dat je front connector niet is aangesloten, maar de outputs achterop de geluidskaart zouden toch zeker geluid moeten geven.
 
nee helaas ook geen geluid via de acherkant. Ik heb aansluiting voor front boxen achter boxen en bass, Ik heb daar boxjes op geprobeerd, maar geen van alle geeft geluid....

Iemand nog suggesties??

Groet, Leonie
 
Ik denk dat dit mijn geluidskaart is.

Realtek ALC882/D/M @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] PCI
 
pff... klinkt als een onboard geluidskaart.
Weet je toevallig of je een losse geluidskaart hebt in je pc?

Op de achterkant van je pc, ergens beneden zitten 5 tot 7 horizontale sleufjes of smalle plaatjes. Sommigen met aansluitingen erop, sommigen blank.
Heb je een plaatje waarop van die geluidsplugjes zitten?

Of zitten de geluidsaansluitingen in een ander groepje, hoger geplaatst en niet bij die smalle plaatjes?

Lastig zo via internet. :confused:
Als je er voor zou zitten was het misschien in 5 minuutjes gepiept.
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

De geluidsplugjes zitten niet bij de smalle plaatjes (pci sloten ;)), maar apart.

Duzz dat duidt dan op een onboard geluidskaart?

Zoja hoe krijg ik daar dan geluid uit?

Groet, Leonie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan