geen geluid lenovo thinkpad t60

Status
Niet open voor verdere reacties.

simoon

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
hoi allemaal, ik heb op mijn laptop opnieuw windows xp gezet en nu heb ik geen geluid en bij overige apparaten in apparaatbeheer staan gele vraagtekens,ik heb everest gedownload en al verschillende drivers geinstalleerd maar geen een doet het,ik word er inmiddels gek van heb geen idee waar ik moet kijken,ben een leek op dit gebied en ook nog es een vrouw dus helllluuup!

alvast bedankt groetjes simoon

Ga naar de site van Lenovo
Ga daar naar support - download drivers
Zoek je type laptop op
Kies het juiste besturings-systeem
Download en installer de drivers, te beginnen met de chipset drivers

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Volgens mij kan je hem hier vandaan halen.
En vergeet niet je chipset driver.

WeLKOM OP HELPMIJ....

Heb je nog een bijgeleverde cdrom dan de laptop?(indien die was?)
Daar staan alle drivers op.Begin met het als eerste instaleren van de chipsetdriver.en na een herstart al je andere drivers.

Ook kan de naar de site en daar even je type opzoeken in combinatie met je OS(xp in dit geval)
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/homeLenovo.do?country=nl

(trage site zeg!!)

EDIT: omdat de site zo traag was zijn Mrmusic en modag me voor:-)

Laatst bewerkt:
site van lenovo is supertraag en kan er niet op nu,maar maakt het wat uit dat er bij chipsets bij everest intel staat moet ik dan niet naar intel?

Hoi,
Geduld bij mij viel het wel mee die site probeer de link eens.

Hoi,

Ja die eerst installeren dan opnieuw opstarten en dan de audio

Ik dacht dat Asus een toppertje was qua traagheid maar deze zit wat mij betreft ook in een topje 3:D

hoi allemaal ik heb die intel chipset geinstalleerd opnieuw opgestart daarna de audio voor xp en weer opnieuw opgestart maar heb nog niks:confused: ik heb ook geen icoontje van de vollumeregeling rechtonder in

ben ik weer,ik heb bij configuratie bij software iets verwijdert wat ik eerder had geinstalleerd en weer opnieuw opgestart na het verwijderen en toen kreeg ik een melding nieuwe hardware gevonden pci device die kan di eniet instaleren omdat de software niet aanwezig is,heeft dit ook met het geluid te maken?

als ik dan handmatig doe dan selecteer ik intel en dan krijg ik ernaast een hele lijst maar heb geen idee welke ik moet nemen:o:o:o

Hoi,

Vreemd, misschien een optie om overnieuw te beginnen dus xp onieuw installeren en dan vanaf de lenovo site de juiste drivers. Want die had je eerst ergens anders vandaan gehaald toch?

de chipset drivers heb ik wel van lenovo en de andere heb ik weer verwijdert voordat ik de audio van lenovo heb geinstalleeerd en waar ik de lan en wlan vandaan heb weet ik niet eens meer:o maar wat is een pci device? en bij biometric coprocessor staat ook een geel uitroepteken

Hoi,

De chipsetdriver heb je toch niet als eerste geinstalleerd na de xp wat wel gebruikelijk is. daarom je had toch eerst wat anders geinstalleerd want het lijkt me dat de biometric coprocessor bij je chipset hoort en weet je zeker dat je de voor het goede type de drivers download?

Zit zomaar even mee te denken hoor.

Laatst bewerkt:
whahahaha ben blij dat je meedenkt want ik weet het niet meer,nadat ik xp er opnieuw heb opgezet heb ik alleen de lan en wlan geinstalleerd,en toen ik internet verbinding had ben ik eigenlijk alleen de drivers voor geluid aan t zoeken geweest,en daar heb ik verschillende van geprobeerd maar ook wel weer er af gegooid bij software. ik heb ook gezocht op intel 82801 gbm ich 7 m high definition audio controller,dat staat bij everest bij multimedia en dan pci nog wat apparaten

Hoi,

Ja daarom ik zou overnieuw beginnen zeg niet dat het de oplossing is maar niet geschoten is altijd mis:D:D

ja das waar,ga het maar even doen en dan inderdaad alleen bij lenovo de chipsetdrivers en daarna de audio,de lan en wlan maken niet uit toch want die heb ik op dvd gebrand

Helemaal opnieuw installeren hoeft nog niet eens.

Ga met systeemherstel terug naar het punt van direct NA de Windows installatie en VOOR ALLE ANDERE installaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan