Geen geluid maar alles werkt volgens mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wietzedouwe

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Hallo,

Ik heb een computer overgenomen van een goeie kennis van mij en daar heb ik windows XP op gezet. Alles werkt prima behalve het geluid. Ik ben er al weken mee bezig maar het lukt mij maar niet. Ik heb het internet en helpmij.nl meerdere malen geraadpleegd maar ik kom er niet uit.

Ik heb een Sony PCV-RX302 met geluidskaart type SIS-7012.

Ik heb het allemaal al een keer opnieuw geinstalleerd en ik heb ook via sony alle updates gedownload. Hij zegt dat alles goed werkt maar als ik de ''volume control'' wil openen krijg ik de volgende foutmelding: ''there are no active mixer devices available. to install mixer devices go to control panel click printers and other hardware and then click add hardware ''

Dit heb ik gedaan maar het veranderd niets.

Wie kan mij helpen? Ik zou het super fijn vinden als ik eindelijk weer geluid uit mijn speakers krijg!!

Begin eens met het downloaden en installeren van dit tooltje, de PC Wizard 2010 (linksboven, download latest version)
Vertel wat je op je scherm te zien krijgt als je op het luidsprekertje klikt?

Vertel ook wat je in apparaatbeheer ziet als je middels configuratiescherm naar apparaatbeheer gaat en vervolgens bij geluidsapparaten kijkt.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gedownload! Je bedoeld toch het icoontje met dat luidsprekertje en dat muzieknootje ernaast?
Zo ja dan komen er veel icoontjes te staan met dit soort termen erachter:
- device audio
- device multimedia
- audio compression
- video compression

Vertel ook wat je in apparaatbeheer ziet als je middels configuratiescherm naar apparaatbeheer gaat en vervolgens bij geluidsapparaten kijkt.

Dan zie ik om precies te zijn dit rijtje staan:
Audio codecs
audio codecs
legacy audio drivers
legacy audio drivers
legacy video capture devices
media control devices
media control devices
sis 7012 audio driver
video codecs

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.:)

Ja, maar ik bedoel meer of er cirkels en / of uitroeptekens achter de diverse geluidsitems staan in apparaatbeheer.

Nee. Er staan geen foutmeldingen bij of dergelijke. Volgens mijn pc werkt alles goed maar er komt geen geluid uit.

Als ik iets af wil spelen in windows media player krijg ik de volgende foutmelding: ''cannot playback the audio stream, no audio hardware available or the hardware is not responding'' .

En als ik mijn volume control wil openen zegt die dat er geen active mixer devices available zijn.

Ik vind het maar raar:confused:

Via apparaatbeheer de installatie van de geluidsdrivers ongedaan maken of verwijderen en de PC opnieuw opstarten wil wel eens helpen. De drivers zullen dan opnieuw geinstalleerd worden.

Weet je héél erg zeker dat je de juiste drivers hebt gedownload?

Drivers

Ja dat weet ik voor 99,9% zeker. Ik heb namelijk verschillende programma's zoals Everest er op los gelaten en die vertelden mij precies wat er allemaal aan hardware in mijn computer zit. Naar aanleiding van deze informatie heb ik de juiste drivers geinstalleerd.

Ik vind het zo raar dat er geen geluid uit komt. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen:thumb:

Nog steeds niet opgelost!

Is er iemand die een antwoordt heeft op mijn vraag? Ik ben er nog steeds mee bezig maar het lukt mij niet. :(

al eens andere speakers geprobeerd?
andere geluidskaart geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan